Aviseringar
Rensa alla

Flytta hemifrån?


Ämnesstartare

Kan man flytta hemifrån som 16-åring?


   
Citera
Ämnesstartare

Känns bara som ett enormt slöseri med pengar att flytta hemifrån vid sån tidig ålder, de enda jag känner som inte bor hemma gör det pga gymnasie val.


   
SvaraCitera

Bråkas mycket hemma hos mig med men mina föräldrar låter mig nt flytta så d ba o vänta ett tag till... tänk oxå hur ensamt d lär bli efter några veckor om man bor själv i en lägenhet.


   
SvaraCitera

En jag känner/kände var mormor och hon hade flyttat uppåt landet dit jag bor men hennes barnbarn bodde kvar i Skåne och var 15 eller om det var 16 år, de tänkte då att hon skulle flytta hemifrån till sin mormor och bo med henne när hon skulle börja gymnasiet men jag är osäker på hur det slutade.
Så om du har en släkting att bo hos så kan det nog gå, att bo själv tror jag blir svårt om man nu ens får det, kan inte särskilt mycket om det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur har man ens som 16 åring råd med att flytta hemifrån? Känns omöjligt, förutsatt att man inte är miljonär såklart. 


   
SvaraCitera
Berit

Det är otroligt jobbigt att bo själv när man är barn, du måste ju kunna ha råd vilket du inte har med utan jobb. Jag bodde själv när jag va 17 o var tvungen att jobba så mkt som möjligt och samtidigt gå i skola


   
SvaraCitera

Jag bodde ensam när jag var 16. Trivs bra hemma men det är för att bo närmare jobb. Gäller bara att du har råd. Antingen genom jobb eller föräldrar som betalar. 


   
SvaraCitera
evene

Vänta ett tag till du


   
SvaraCitera

Nja, det går inte. Dock kan du flytta hemifrån när du ska börja univetsitetet. Men det förutsätter också att du har ett jobb så du kan betala hyran och allt. 


   
SvaraCitera
Emer
 Emer

Jag kommer flytta den här sommaren om jag kommer in på det gymnasiet jag vill. Så ja, det går men det är inte lätt. Hade valt att bo hemma om den linjen jag ville gå fanns här. 


   
SvaraCitera