Aviseringar
Rensa alla

Flytta hemifrån


Satrid
Ämnesstartare

Jag är ledsen. Trodde jag hade hittat ett andrahandskontrakt på en etta i Hisingen, men nu hörde kvinnan av sig och sa att den var uthyrd till någon annan. Jag är så jäkla ledsen! Fan vad det är svårt att hitta lägenhet för rimliga priser. Att betala 3000 kr för att bo precis utanför Göteborg på något slabbigt kollektiv känns inte bra. 
Kom gärna med goda råd eller gnäll med mig. 


   
Citera

Tråkigt tråkigt. Tyvärr är ju det så med andrahandskontrakt mycket skit. 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

vad skulle en rimlig hyra vara då?


   
SvaraCitera
Satrid
Ämnesstartare

Reeeetooo:
Tråkigt tråkigt. Tyvärr är ju det så med andrahandskontrakt mycket skit. 

Hmm... hur menar du med mycket skit?


   
SvaraCitera
Satrid
Ämnesstartare

NEMI:
vad skulle en rimlig hyra vara då?

En rimlig hyra skulle vara 3000 i närheten av centrum, och i Göteborg. Men att man då bodde på ett ja... ganska fräscht ställe? Eller att man hade en egen liten sjabbig etta. Är det för optimistiskt?


   
SvaraCitera
Satrid
Ämnesstartare

Fräscht kollektiv, eller som inneboende*


   
SvaraCitera

Satrid:

Hmm... hur menar du med mycket skit?

Mycket Skit, folk som velar, lovar grejer hit och dit. Hade turen att bo i rätt hyresförening och få förtur på lägenhet 


   
SvaraCitera

Satrid:

En rimlig hyra skulle vara 3000 i närheten av centrum, och i Göteborg. Men att man då bodde på ett ja... ganska fräscht ställe? Eller att man hade en egen liten sjabbig etta. Är det för optimistiskt?

Haha tror du helt seriöst att du kan få en lägenhet för 3000kr/månad i centrala Göteborg? 😛


   
SvaraCitera

Carolineelisabeth95:

Haha tror du helt seriöst att du kan få en lägenhet för 3000kr/månad i centrala Göteborg? 😛

Rimliga priser kanske inte går hand i hand med aktuella priser, så att säga


   
SvaraCitera

Satrid:

En rimlig hyra skulle vara 3000 i närheten av centrum, och i Göteborg. Men att man då bodde på ett ja... ganska fräscht ställe? Eller att man hade en egen liten sjabbig etta. Är det för optimistiskt?

En hyra på 3k nära centrum i gbg kan du glömma att hitta. 

Ett exempel: en tvåa på biskopsgården, 20-25 min från centrala gbg går på närmare 6k. 


   
SvaraCitera

🙁 Svårt som satan.. Står på kö i kommunen jag bor i utanför Sthlm, så lär få något om 1-2 år här vilket är långt. Och jag vill inte ens bo här.. gaaaah 


   
SvaraCitera

FruLiten:

Rimliga priser kanske inte går hand i hand med aktuella priser, så att säga

Nej men om hon är ute efter det så kan hon ju sluta leta direkt


   
SvaraCitera

Ställ dig i alla köer som går och eta på blocket och andra sidor som tex andrahand.se. Fast allt det där kanske du redan vet.


   
SvaraCitera
bcsc
 bcsc

finns bra lägenheter i lackarebäck i mölndal för 4600 i månaden 3or e det men vet inte om några e lediga… 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Satrid:

En rimlig hyra skulle vara 3000 i närheten av centrum, och i Göteborg. Men att man då bodde på ett ja... ganska fräscht ställe? Eller att man hade en egen liten sjabbig etta. Är det för optimistiskt?

betalar inte ens det för min förstahands i en norrländska håla 🙁
Det är nog väldigt optimistiskt tyvärr.
en snabb flukt på bostadsportalen och jag tror att du måste räkna med minst 5k- 6k, om du skulle hitta ett förstahandskontrakt vill säga. Tror det är bättre att hålla ut och ställa dig i alla köer du kan hitta, samt kanske leta en bit utanför stan.


   
SvaraCitera