Aviseringar
Rensa alla

Flytta Hemifrån


Ämnesstartare

Tja är det roligt att flytta hemifrån? vad är de roliga med det? vad tycker ni?


   
Citera
Ämnesstartare

Det var kul, men också jobbigt. Flyttade över 50 mil med knappt några pengar och knappt några ägodelar.

Men i slutändan var det värt mödan, helt klart.Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

själv flyttade jag ut och bode i en husvagn i ca 6 månader helt själv ( pga renovering) så det var ju nice enligt mig men man började sakna egen dusch och toa ganska mycket. Dock tror jg inte hu har det problemet om du flyttar hemifrån xD 
Var kul att handla maten och sedan ställa in det i kylskåpet och man hade ingen som störde eller sa " nu tycker jag du borde gå och lägga dig!". 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas: Var kul att handla maten och sedan ställa in det i kylskåpet

Det slutar bli roligt ganska snartMycket glad


   
SvaraCitera

Fördelen är väl frihet, nackdelen ansvar


   
SvaraCitera

Renoverade med pojkvännen och morfar en del i lägenheten innan jag flyttade in. Det är skönt att flytta hemifrån till största del - man kan ha egna regler, dvs städa/diska/tvätta/handla osv utifrån sina förutsättningar. Bor själv just nu så det blir rätt ensamt och tyst, men tror att det sålänge är en vanesak. 

Det är mycket ansvar att ta hand om ett eget boende, men jättebra för den personliga utvecklingen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

019linnea:
Renoverade med pojkvännen och morfar en del i lägenheten innan jag flyttade in. Det är skönt att flytta hemifrån till största del - man kan ha egna regler, dvs städa/diska/tvätta/handla osv utifrån sina förutsättningar. Bor själv just nu så det blir rätt ensamt och tyst, men tror att det sålänge är en vanesak. 

Det är mycket ansvar att ta hand om ett eget boende, men jättebra för den personliga utvecklingen!

också så är det väl roligt?


   
SvaraCitera
reben

inte särskilt kul


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det roligaste är väl när man får köpa något på riktigt och livet börjar stabiliseras. Men det är nog olika från person till person.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har sina nackdelar och fördelar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror tystnaden e behaglig :))) 

såvida en ej hamnar i ngt jobbigt område dårå med livliga grannar osv 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Det slutar bli roligt ganska snartMycket glad

har alltid gillat att ställa in den i kylen ;-;


   
SvaraCitera

Danne_cars:

också så är det väl roligt?

skulle inte säga att det är "roligt" direkt, mer skönt! dock kan det vara roligt att inreda å andra sidan

..however, det blir ju hur som helst till det man gör det till 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas: har alltid gillat att ställa in den i kylen ;-;

Kanske bara är jag, men att handla är så tråkigt att jag ofta beställer hem istället för att gå på affärenMycket glad

Men då får man iofs fortfarande ställa in det i kylenBlink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Kanske bara är jag, men att handla är så tråkigt att jag ofta beställer hem istället för att gå på affärenMycket glad

Men då får man iofs fortfarande ställa in det i kylenBlink

Kostar inte det mer?


   
SvaraCitera