Aviseringar
Rensa alla

Flytta hemifrån


Ämnesstartare

Jag är nyfyllda 18 år och har länge velat flytta hemifrån. Vet dock inte riktigt hur jag ska gå tillväga. Antar att det lättaste vore att ansöka om studentlägenhet nästa år när jag börjar på universitetet. Men har hört att det ska ta 3-4 år innan man får något här i Sthlm.

Någon som vet mer om det här och kan ge lite tips? Uppskattas! Hjärta


   
Citera

Om du har inkomst/csn så kan du hyra i andrahand, funkade bra för mig. Jag använde bostaddirekt för att hitta en lägenhet.


   
SvaraCitera

Om du ställer dig i kö hos kista studentlägenheter kommer du nog få inom 1,5 år iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:
Om du har inkomst/csn så kan du hyra i andrahand, funkade bra för mig. Jag använde bostaddirekt för att hitta en lägenhet.

Måste jag inte vara heltidsanställd för att kunna göra det?

Järn:
Om du ställer dig i kö hos kista studentlägenheter kommer du nog få inom 1,5 år iaf.

Okej! Men det kan jag endast göra när jag börjat på universitet?


   
SvaraCitera

Caroline123: Måste jag inte vara heltidsanställd för att kunna göra det?

Om du har CSN studiemedel så har du ju råd.


   
SvaraCitera

Okej! Men det kan jag endast göra när jag börjat på universitet?

Inte för att stå i kö, men när man flyttar in ska man det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Om du har CSN studiemedel så har du ju råd.

Men det är väl också olika från bostad till bostad? Har även för mig att det är dyrare att hyra i andrahand än förstahand


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Järn:
Inte för att stå i kö, men när man flyttar in ska man det.

Jaha! Då kanske man ska ställa sig i kö nu då. Glad


   
SvaraCitera

Caroline123: Måste jag inte vara heltidsanställd för att kunna göra det?

Nädå det är helt privata affärer, om du är 18 och har pengar så kan du hyra i andra hand utan större problem. Dock blir standarden kanske inte så hög och priset tvärt om beroende på plats och uthyrare. Jag betalade 3500/månaden för 22kvm, men det funkade bra för mig och jag bodde där i tre år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Nädå det är helt privata affärer, om du är 18 och har pengar så kan du hyra i andra hand utan större problem. Dock blir standarden kanske inte så hög och priset tvärt om beroende på plats och uthyrare. Jag betalade 3500/månaden för 22kvm, men det funkade bra för mig och jag bodde där i tre år.

I see I see! Tack så mycket! Glad


   
SvaraCitera