Aviseringar
Rensa alla

Flytta hemifrån men inga pengar


Jag bor hemma med mina föräldrar och det börjar bli olidligt då vi inte kan föra en vanlig konversation längre utan att min mamma börjar bråka med mig. Jag orkar inte med det längre och måste därför flytta så fort det bara går. Jag går sista året på gymnasiet och min månadsinkomst är ca 3000 i månaden, det varierar lite, men jag skulle kunna öka till ca 5000 om jag börjar jobba mer. Det verkar helt omöjligt att hitta något att ha råd med utan att ta lån, och jag undviker helst det. Sen har jag dessutom ingen som helst aning om hur man ska bete sig eller vart man hittar bostäder då det finns extremt lite information om det. 


   
Citera

Japp det är omöjligt utan lån om du inte blir miljonär. Så bara släppa den tanken dirr och hålla ut ett tag till! 


   
SvaraCitera

kontakta socialen du kan säkert få hjälp


   
SvaraCitera

du kan bo tillsammans med andra studenter i den ålder, där delar man på hyran det är en bra första flytt.


   
SvaraCitera

kolla om du kan flytta in i en student lägenhet eller ett kollektiv, kostar oftas mindre. Om du ska plugga vidare sen antar jag att du kan ta ett studielån eller nåt sånt. mvh mbm


   
SvaraCitera

samtidgt som du går i skolakn så kan du ju jobba asså u akn ju jobba på helger eller typ bo  på nån interantskola


   
SvaraCitera

Skaffa en gammal volvo och bo i den slipper du hyran


   
SvaraCitera