Aviseringar
Rensa alla

Flytta hemifrån (trivs inte hemma)


Ämnesstartare

Hej.. Asså trivs verkligen inte hemma av olika anledningar.. Hur gör man för att typ få bo på fosterhem eller nåt sånt?.. 


   
Citera

Du kan alltid ansöka om det på socialförvaltningen eller vad det heter. Men du kommer att behöva skriva på massa olika anledningar på papper om varför du vill flytta osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan man inte liksom bara säga att man inte trivs.. Vill inte drabba min familj me soc arbete då båda mina föräldrar jobbar med barn.. 

vincebruh: "Men du kommer att behöva skriva på massa olika anledningar på papper om varför du vill flytta osv" 


   
SvaraCitera

Donkeking:
Kan man inte liksom bara säga att man inte trivs.. Vill inte drabba min familj me soc arbete då båda mina föräldrar jobbar med barn.. 

Det behöver inte dina föräldrar veta sålänge du är 18+ eller äldre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh:

Det behöver inte dina föräldrar veta 

Veta vadå ? 

 sålänge du är 18+ eller äldre.

Är bara 15


   
SvaraCitera

Donkeking:
Hej.. Asså trivs verkligen inte hemma av olika anledningar.. Hur gör man för att typ få bo på fosterhem eller nåt sånt?.. 

Jag har flyttat o jag är 16 år du kan prata med Socialtjänsten


   
SvaraCitera

Donkeking:

Veta vadå ? 

Är bara 15

att du vill flytta hemifrån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Boy16:

Jag har flyttat o jag är 16 år du kan prata med Socialtjänsten

Men måste man inte svara på massa frågor om varför då? Vill inte ge mina föräldrar trubbel med soc som sagt.


   
SvaraCitera

Donkeking:

Men måste man inte svara på massa frågor om varför då? Vill inte ge mina föräldrar trubbel med soc som sagt.

Vi kan ta en privat snack sen


   
SvaraCitera

Hoppas det går bra!! Hjärta


   
SvaraCitera

Donkeking:
Hej.. Asså trivs verkligen inte hemma av olika anledningar.. Hur gör man för att typ få bo på fosterhem eller nåt sånt?.. 

känner som dig... Skolan kontakta soc pga min frånvaro så hoppas typ att ja kan övertala dem o ge mig en lägenhet...tror dock d funkar så haha men rym hemifrån elr nåt? Vrf vill du nt va hemma?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min pappa är inte så trevlig hela tiden ba.. 

SthlmsBruden;)):

Vrf vill du nt va hemma?


   
SvaraCitera