Aviseringar
Rensa alla

flytta hemifrån vid 14år?


Ämnesstartare

okejda:

Jag är en tjej på 14 år , som vill flytta till min kille och hans familj ett tag. Är detta möjligt om mina föräldrar inte är okej med det ?

Vårdnadshavare måste godkänna det ifall du är under 18år.

Oftast är föräldrar de som har vårdnaden om det, och ifall dem säger att du inte får det måste du först få dem att förlora vårdnaden, och efter det få dem som har vårdnaden om dig godkänna det.

good luck, you gonna need it.


   
SvaraCitera

okejda:

hej !
Jag är en tjej på 14 år , som vill flytta till min kille och hans familj ett tag. Är detta möjligt om mina föräldrar inte är okej med det ?

Jag är mycket tveksam till att du har sååå hemska föräldrar att du måste därifrån. Dom verkar ju bry sig om dig iaf, annars hade de ju bara låtit dig sticka..
Du är inne i puberteten och de brukar vara ett helvete i föräldra-kontakten under vissa delar av den tiden, om inte hela.. Du får helt enkelt klara av den, som alla andra gör.

Att du vill flytta till din pojkvän vid 14års ålder känns väll ganska onödigt? Jag tror ärligt bara det kommer att förstöra er relation med tiden.
Satsa på att vara pojkvän/flickvän och sov över hos varandra lite då och då istället. Flytta ihop kan ni vänta med ett bra antal år..

Btw: Att dra sådär är med högsta sannolikhet olagligt, och de kommer antingen hämta dig själv, eller skicka polisen/soc att görat.
Och du vill inte ha de problemen det medför, i prommise..


   
SvaraCitera

Det är möjligt om det har en riktig anledning. Dvs att om du tar skada på något sätt av att vara hemma.

Om det är fråga om misshandel så går det fort och då kommer du ha de flesta på din sida. Men om du hävdar att ditt psyke tar skada av det, eller att du inte trivs kommer du troligtvis först behöva utvärderas av en psykolog och den processen tar ett tag.

Funderar du på att rymma är det, förutom "olagligt", också väldigt idiotiskt. Du kommer bara försätta dig i djupare och värre problem.

Men du är just nu i puberteten och det är en svår tid och då är, tyvärr, livet oftast en pina, och dina föräldrar likaså. Så, för att vara realistisk, finns det nog ingen chans att du kan flytta. Det är jobbigt nu men tänk också på att dina föräldrar behöver stå ut med dig med.


   
SvaraCitera

NEJ, du är en liten unge som dina föräldrar bestämmer över[rolleyes]


   
SvaraCitera

Skulle inte förvåna mej om din kille är 21[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I say, put her in a straightjacket.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera