Aviseringar
Rensa alla

flytta ihop?


alis
 alis

Flytta ihop kan man göra när som helst, man har ju hela livet framför sig att lära känna varandra, jag och min pojkvän har vart tsm i 10 månader idag och jag söker lägeenhet och även han men det är i upp och ner med frågan ska vi vänta , det är lätttare om man är självständing och kan ta hand om sig själv till en början ha något jobb eller sysselsättning.


   
SvaraCitera

Jag flyttade ihop med min kille efter ett halvår av den enkla anledningen att han skulle plugga på annan ort och jag precis pluggat klart.

Såhär i efterhand känns det kanske lite hastigt och ogenomtänkt, då det hela slutade med att vi var tvungna att flytta tillbaka till Stockholm på grund av ekonomiska problem, och att vi nu bor isär (jag hemma hos päronen och han i sin mammas lägenhet).

Men vi jobbar fortfarande på att flytta ihop igen.

Jag känner att man ska köra på så länge det känns bra, men att man kanske ska ha någon sorts fallskärm så man inte hamnar på gatan om något skiter sig osv.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Reeeetooo: Vad har ni gjort?

Flyttade ihop innan vi var ihop. De hn behövde någonstans att sova några nätter, resulterade i ett par månader. 

Reeeetooo: Hur har det funkat för er?

Mitt livs största misstag som jag kanske får äta upp för resten av livet. 

Reeeetooo: Bor ni ihop idag?

Absolut inte.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Reeeetooo: vad ni tycker

Tycker inte det ska läggas alltför stor vikt vid hur länge personer känt varandra, utan mer på hur bekväm och trygg man känner sig med de(n) andra parter(na). Självklart behöver också viljan finnas där. Man kan redan ha de andra delarna; tryggheten och bekvämligheten men samtidigt inte ha viljan. 


   
SvaraCitera

När man känner att båda verkligen vill och när man vet att båda har en säker inkomst så det inte helt plötsligt blir så att en får betala allt. Sen så får man ju kanske tänka lite på vad man gör om det tar slut..det kan ju vara svårt att få tag i en ny lägenhet snabbt och man kanske inte har möjlighet  att flytta hem igen..men har man någon koll på hur man skulle fixa en sån situation så är det bara att flytta ihop när båda två vill och kan :))


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

beror väl på om den ena bara förstör för en och är inte bra för varandra så är de inte så bra att flytta ihop, jag är ingen köks person direkt heller som är till för o ta hand om andra som ska flytta ihop med mig för att vara lata 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror på hur man trivs, hur livet ser ut.. är olika:)


   
SvaraCitera

vi flyttade ihop efter lite mindre än tre månader (blev ihop 4 juli 2011, flyttade ihop 25:e september). hade dock kvar mitt korridorsrum några månader, sen hyrde jag ut det i andra hand i lite mindre än ett år, så hade ändå säkerhet där för första året.

har i efterhand kommit fram till att vi mest flyttade ihop pga min sambo tyckte synd om mig (bodde i riktigt bajsig korridor så han frågade om jag ville flytta in hos honom) båda är nöjda över beslutet i efterhand. vi bor fortfarande tillsammans för övrigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inga problem med att bo med andra, men skulle däremot vara jävligt jobbigt om någon ville vara särbos för länge


   
SvaraCitera