Aviseringar
Rensa alla

Flytta ned till gästrummet


Minz
 Minz
Ämnesstartare

Planerar att flytta ned till gästrummet hos min mamma. Dock så är det ju något negativt att bo hemma i källaren tydligen så vet e fan. Tog studenten i år och pluggar just nu. Flyttade aldrig eftersom det fungerar att pendla, särskilt nu med corona så är det en del distans. 

Min mamma har tänkt att flytta inom 1-2 år, och jag har täntk att jag söker mig nedåt och därmed flyttar om jag fortsätter att plugga, eller också att jag söker in till försvarsmakten, alternativt hitta ett jobb så det blir en paus mellan studierna. Är lite skoltrött.

Har läst både det ena och det andra, folk flyttar hemifrån vid 18.5 enligt visa källor, och andra säger 20. Känns ju lite bättre om det är det sista.

Vad tycker ni? Konstigt att flytta ned nu och bli en sådan som "bor i mammas källare"? Känns lite lustigt att göra det nu när jag har haft chansen i så många år...


   
Citera

Ta de som de kommer


   
SvaraCitera
L Y S

Du kan alltid prova ett tag och se hur det känns. 


   
SvaraCitera

Minz:
Planerar att flytta ned till gästrummet hos min mamma. Dock så är det ju något negativt att bo hemma i källaren tydligen så vet e fan. Tog studenten i år och pluggar just nu. Flyttade aldrig eftersom det fungerar att pendla, särskilt nu med corona så är det en del distans. 

Min mamma har tänkt att flytta inom 1-2 år, och jag har täntk att jag söker mig nedåt och därmed flyttar om jag fortsätter att plugga, eller också att jag söker in till försvarsmakten, alternativt hitta ett jobb så det blir en paus mellan studierna. Är lite skoltrött.

Har läst både det ena och det andra, folk flyttar hemifrån vid 18.5 enligt visa källor, och andra säger 20. Känns ju lite bättre om det är det sista.

Vad tycker ni? Konstigt att flytta ned nu och bli en sådan som "bor i mammas källare"? Känns lite lustigt att göra det nu när jag har haft chansen i så många år...

Ja du, bara ett av oss 4 bröder har flyttat hemifrån på riktigt. En, min ett år äldre bror har flyttat ihop med hans flickvän till en studentlägenhet, jag vet inte hur långvarigt det blir men de lär nog bo där i några år i vart fall.
Min näst äldsta bror flyttade temporärt till Linköping under en del av studietiden. Sen kom coronan och då flyttade han hem men han jobbar och studerar för fullt. Han lär nog flytta om kanske 1-2 år skulle jag tro.
Jag personligen bor hos min Mormor nu och har gjort det i ungefär ett halvår. Tanken är att jag ska bo här under hela studietiden vilket nog blir några år om inget händer under tiden. Min Mormor är trots allt 88 år gammal.

Jag har aldrig hört att folk flyttar hemifrån när man är varken -18, -19 eller 20 år gammal. Det som jag har hört är typ 23 år och då flyttar man i så fall till en studentlägenhet för att sedan kanske hitta någonstans permanent att bo.


   
SvaraCitera

försvarsmakts grejen låter kul


   
SvaraCitera

Förutsatt att inte källaren är fukt- och mögelskadad så är det väl inget fel i att bo i en källare. 


   
SvaraCitera