Aviseringar
Rensa alla

Flytta och börja om


Ämnesstartare

Hej, mina föräldrar skiljde sig för snart ett år sen. Vi bor på gotland och de bor nu endast 5 minuter isär så jag lätt kan pendla med två veckors intervaller. Nu har min pappa dock fått sparken och träffat en ny och kommer förmodligen flytta. Vad ska jag göra? Idag slog det mig att jag faktiskt har möjligheten att flytta med och börja om. Där jag bor nu är det tråkigt och situationen med mina kompisar blir mer och mer konstig. Någon som flyttat? Jag går i ettan på gymnasiet och ska börja tvåan. Är det värt att riskera det liv jag har nu för att testa ett nytt?


   
Citera

du kan ju alltid testa


   
SvaraCitera

Om du ska flytta måste du ta kontakt med skolan du går på och den du kommer börja på så du får ett OK att byta skola. Känner du att du vill flytta så borde du göra det


   
SvaraCitera

Hoppar nog ifrån ämnet men utifrån rubriken vill jag säga att man knappt kommer ifrån något här i livet.
Flyttat 6h uppåt och ser folk jag inte vill se för att det rör saker för nära mitt gamla hem. De känner folk som släktingar känner eller som jag förut känt osv. lite drygt när man vill börja om på nytt men har sina fördelar också. Flytta om du inte känner att du har ngt kvar där du bor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han ska alltså flytta, från Gotland, till Gävle


   
SvaraCitera