Aviseringar
Rensa alla

Flytta själv ...?


Ämnesstartare

Hej, jag måste bort från familjen och jag undrar om man kan resa med vilken vuxens tilllstånd eller om det måste vara ens målsman? jag har släkt och jätte många kompisar i Australien så jag vill jätte gärna åka dit istället men jag är under 18. Om man åker dit för att bo med en kompis och hennes amlij vad måste jag då göra för att kunna gå i skolan där? hur ska jag göra liksom ´, är det helt omöjligt eller kan jag på nått sett få min kompis morsa från australien att "ge mig tillstånd" att åka dit? vad är kraven etc ?


   
Citera

fråga din kompis och kontakter i australien om dom vet hur det funkar


   
SvaraCitera

Du kan fortfarande inte komma dit utan dina föräldrars tillstånd...


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Du kan fortfarande inte komma dit utan dina föräldrars tillstånd...

Vad är det som hindrar henne?


   
SvaraCitera

respons:

Vad är det som hindrar henne?

Alltså jag orkade inte svara ordentligt. Men hon kommer inte kunna ta sig dit och stanna utan sina föräldrars tillstånd. Det kostar pengar, vem ska köpa biljetten? Har för mig att hon är 14 år...


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Alltså jag orkade inte svara ordentligt. Men hon kommer inte kunna ta sig dit och stanna utan sina föräldrars tillstånd. Det kostar pengar, vem ska köpa biljetten? Har för mig att hon är 14 år...

Åker man Ryanair till london, air asia därifrån till sydostasien och därifrån till australien lär det inte bli så himla dyrt. Vet inte om det finns någon åldersgräns för att få ett visum men det tror jag inte, och de är rätt lätta att få för australien har jag hört. I övrigt så bara man håller sig under radarn lär det inte vara alltför omständigt.

without_you, gå till australiens ambassad och be om allt som behöver fyllas i osv, säg att du har dina föräldrars tillstånd och förfalska om deras signaturer krävs bara.


   
SvaraCitera

respons:

, säg att du har dina föräldrars tillstånd och förfalska om deras signaturer krävs bara.

Och när föräldrarna märker att hon är borta? Då kommer det bli bra...

respons:

Åker man Ryanair till london, air asia därifrån till sydostasien och därifrån till australien lär det inte bli så himla dyrt

Det kommer åtminstone ligga på ett par tusen, vilket är en summa som man inte har när man är ung.

Visumet ger hon inget längre tillstånd att få stanna.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Och när föräldrarna märker att hon är borta? Då kommer det bli bra...

Taskigt mot föräldrarna, men ah, inte om att det hindrar henne från att dra.

Macktorsken:

Visumet ger hon inget längre tillstånd att få stanna.

Ett pluggvisa låter henne stanna så länge hon går i skolan i alla fall.


   
SvaraCitera

respons:

Taskigt mot föräldrarna, men ah, inte om att det hindrar henne från att dra.

Dom verkar ändå kassa. [smile] Och dom kommer hitta henne, om dom vill.

respons:

Ett pluggvisa låter henne stanna så länge hon går i skolan i alla fall.

Vilket hon måste ha sina föräldrars tillstånd för att få. Det är inte så simpelt som att förfalska sina föräldrars namnteckningar.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Vilket hon måste ha sina föräldrars tillstånd för att få. Det är inte så simpelt som att förfalska sina föräldrars namnteckningar.

Äh, så himla svårt kan det inte vara. I värsta fall får hon väl jobba illegalt istället. :S


   
SvaraCitera

respons:

Äh, så himla svårt kan det inte vara. I värsta fall får hon väl jobba illegalt istället. :S

kan inte föräldrarna i värsta fall kalla in den australiska snuten på henne, dels för urkundsförfalskning och dels för att de är hennes vårdnadshavare( kallas inte polisen in i sådana fall oavsett hur personen rymmer?).

känns ju oballt att hosta upp 10k och sedan bli hemfångad direkt.


   
SvaraCitera

kosjka:

känns ju oballt att hosta upp 10k och sedan bli hemfångad direkt.

Man får hålla sig under radarn helt enkelt. Blir ett äventyr att försöka i alla fall, himla nyttig upplevelse.


   
SvaraCitera

respons:

Äh, så himla svårt kan det inte vara. I värsta fall får hon väl jobba illegalt istället. :S

Jobba svart? [shake] Tror inte att det är så bra.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Jobba svart? Tror inte att det är så bra.

Diskare, lagerarbetare, bärplockare. ;S Det löser sig nog.


   
SvaraCitera

respons.[love]


   
SvaraCitera