Aviseringar
Rensa alla

Flytta till helt ny stad, inga kompisar, och har aldrig ens varit där förut


Ämnesstartare

NEMO:

vilken stad? ska också flytta, spännande, spännande

Västerås[crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Okej, träffade du inga i skolan då?

Joo såklart har jag klasskamrater och sådär men ingen just här som jag umgås med på fritiden, händer väll kanske ibland att man ser på TV tillsammans eller nån film men det har som aldrig gått längre än så.

Kittieh:

Håller tummarna för dig då.

Tackar, gör det för dig med såklart [smile]

Vad är det du ska plugga för nåt förresten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Casull:

Joo såklart har jag klasskamrater och sådär men ingen just här som jag umgås med på fritiden, händer väll kanske ibland att man ser på TV tillsammans eller nån film men det har som aldrig gått längre än så.

Okej, tråkigt. [sad] Men häng på klubbar elr nåt då? Eller börja på nån sport osv?

Casull:

Vad är det du ska plugga för nåt förresten?

Frisör/styling. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Men häng på klubbar elr nåt då?

Mitt val av ställe var kanske lite dåligt på den delen, det är inte alls stort så nån klubb finns det inte, men visst finns det hotell och sådär man kan vara på helgerna men är lite halvtråkigt att dra dit själv [crazy]
Så därför drar jag till ett större ställe nu där det finns mycket mera att göra och välja på.

Kittieh:

Eller börja på nån sport osv?

Det hade jag faktiskt tänkt men så insåg jag hur kort tid jag hade kvar vid det laget så det kändes lite försent med det, men lär antagligen göra det nu när jag kommer till det nya stället. [smile]

Kittieh:

Frisör/styling.

Åhå, lycka till med det [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Casull:

, det är inte alls stort så nån klubb finns det inte, men visst finns det hotell och sådär man kan vara på helgerna men är lite halvtråkigt att dra dit själv

Aha okej. Hotell? Vad ska man göra där? :p

Casull:

Så därför drar jag till ett större ställe nu där det finns mycket mera att göra och välja på.

Okej, mm det är roligare. [smile]

Casull:

så insåg jag hur kort tid jag hade kvar vid det laget så det kändes lite försent med det, men lär antagligen göra det nu när jag kommer till det nya stället.

Okej! [smile] Jag ska också det, det är ju ett asbra sätt att träffa nya människor på ju. Och alla har samma intresse! [party]

Casull:

Åhå, lycka till med det

Tack. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Hur lång tid tar det innan man vänjer sig att bo utan föräldrar

Ungefär på direkten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Ungefär på direkten.

Jasså? 🙁 Tycker iofs inte om att bo ensam. Första dagen är ok. Sen blir det otroligt.. ensamt. Och tråkigt. Fyfan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Hotell? Vad ska man göra där? :p

Haha syns att du inte kommit ifrån lika litet ställe som jag [bigsmile]
Både där jag växte upp och där jag bor nu så är Hotell (finns 2 här) de enda ställena som har något liknande till klubb-atmosfär [bigsmile]
Måste ju som ta utav det som bjuds [smile]

Kittieh:

Jag ska också det, det är ju ett asbra sätt att träffa nya människor på ju.

Precis! [bigsmile]
Har tänkt att leta rätt på någon sorts kampsport eller liknande, just nu så tränar jag bara själv (styrketräning och springer)
Tror det skulle vara jäkligt kul att prova på [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Jasså? 🙁

Japp. Väldigt, väldigt, väldigt skönt.

Kittieh:

Tycker iofs inte om att bo ensam. Första dagen är ok. Sen blir det otroligt.. ensamt. Och tråkigt. Fyfan.

Kan bara tala för mig själv, men har jag datorn så klarar jag mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Tycker iofs inte om att bo ensam. Första dagen är ok. Sen blir det otroligt.. ensamt. Och tråkigt. Fyfan.

Tror du kommer vänja dig snabbt [crazy]
Sedan bara för att do bor ensam så behöver du ju inte vara ensam för det [bigsmile]
Du verkar ju inte precis ha problem att få kompisar så ser så inga problem för din del [smile]

Men du har rätt, är förbannat tråkigt när man väl finner sig själv ensam, iaf för mig.
Även om jag har datorn här och kan prata med mina kompisar nästan när jag vill så är det ju inte precis samma sak som att ha dom här..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Casull:

Haha syns att du inte kommit ifrån lika litet ställe som jag
Både där jag växte upp och där jag bor nu så är Hotell (finns 2 här) de enda ställena som har något liknande till klubb-atmosfär
Måste ju som ta utav det som bjuds

Jaha, haha okej. Men det är ju coolt! Här finns typ ett festställe, men det är typ inga som hänger där. Alla går väl på hemmafester.

Casull:

Har tänkt att leta rätt på någon sorts kampsport eller liknande, just nu så tränar jag bara själv (styrketräning och springer)
Tror det skulle vara jäkligt kul att prova på

Okej, det låter coolt! [y]

KamikazeTomten:

Japp. Väldigt, väldigt, väldigt skönt.

Mjo det kan jag tänka mig, men efter ett tag tröttnar man väl på ensamheten. Ingen man kan babbla med när man är uttråkad o sådär

KamikazeTomten:

men har jag datorn så klarar jag mig.

Haha, ja datorn är det enda man behöver.. Nä men. Sitta vid datorn är inte så kul, tycker inte jag iaf. Beroendeframkallande är vad det är 🙁

Casull:

Sedan bara för att do bor ensam så behöver du ju inte vara ensam för det
Du verkar ju inte precis ha problem att få kompisar så ser så inga problem för din del

Nej det är ju sant. Men det är ju inte så säkert att jag skaffar kompisar som är värsta utåtriktade, dom kanske vill sitta hemma hela dagarna. Vem vet. I vilket fall som helst kommer det bli tråkigt att inte kunna babbla med mamma som jag brukar göra nuförtiden oså. :/ Och att typ aldrig träffa dem! Och så kommer jag sakna att ha djur hemma, men det är ju inte en så bra ide att skaffa djur när man bor ensam och ska gå i skolan hela dagarna.

Men ska inte heller ta för givet att jag kommer få kompisar, det vet man ju faktiskt aldrig. [no-no]

Casull:

Men du har rätt, är förbannat tråkigt när man väl finner sig själv ensam, iaf för mig.
Även om jag har datorn här och kan prata med mina kompisar nästan när jag vill så är det ju inte precis samma sak som att ha dom här..

Aa kan förstå det. 🙁 Nej, datorn är ju sjukt tråkigt, egentligen, eller hur? Efter en kvart är det tråkigt.
Mycket roligare att umgås med någon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

men efter ett tag tröttnar man väl på ensamheten

Nej [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Nej, datorn är ju sjukt tråkigt, egentligen, eller hur?

Haha joo, hade det inte varit för msn/forum och att man ibland behöver den för skolarbete så hade jag slängt ut fanskapet för längesedan [bigsmile]

Kittieh:

Men ska inte heller ta för givet att jag kommer få kompisar, det vet man ju faktiskt aldrig.

Såklart inte men med den inriktning du verkar ha så borde det inte vara nå problem alls [y]

Kittieh:

men det är ju inte en så bra ide att skaffa djur när man bor ensam och ska gå i skolan hela dagarna.

Helt rätt, även fast det alltid är kul med någon som väntar på en då man kommer hem så vore det ändå lite egoistiskt om man egentligen inte har riktigt tid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

äsch det löser sig och om det inte gör det kan man bara spela spel eller något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Nej

[confused] haha okej, men jag lär nog göra d

Casull:

hade det inte varit för msn/forum och att man ibland behöver den för skolarbete så hade jag slängt ut fanskapet för längesedan

mm jag med. 🙁 bara beroendeframkallande ju. men men hoppas du får kompisar, det tror jag nog[smile]

Casull:

Såklart inte men med den inriktning du verkar ha så borde det inte vara nå problem alls

ah om det inte visar sig att alla som går där är riktiga fjortisar. [sad]

Casull:

även fast det alltid är kul med någon som väntar på en då man kommer hem så vore det ändå lite egoistiskt om man egentligen inte har riktigt tid.

ja, de hade varit gulligt.[blush] men mm, stackars djur o få va ensam flera timmar.

Chickfactor:

te gör det kan man bara spela spel eller något.

men tråkigt i längden ju.[sad]


   
SvaraCitera