Aviseringar
Rensa alla

Flytta till sthlm men HUR?


Ämnesstartare

Hej kära vänner,

Jag har bestämt mig jag vill flytta till Stockholm i slutet av Augusti. Nu är frågan hur man kan klara av det - och vad man bör veta så här innan.

Vilka ställen är det möjligt och relativt attraktivt att bo på? Är tex en relevant fråga jag ställer mig.

Vänlig hälsning,

A


   
Citera
Ämnesstartare

Borås är attraktivare att bo i än Stockholm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Borås är attraktivare att bo i än Stockholm

Okej - jag lyssnar! Varför? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De flesta som flyttar hit tänker sig att de ska bo mitt inne i stan, eller iaf innanför tullarna. Men i verkligheten är det väldigt svårt att få en bostad där, om man inte är stenrik eller har toktur. Så, rikta in dig på någon trevlig förort. Det finns massor! Men en fördel är om det är i tunnelbanenätet, så att du slipper pendeltåg och bussar.

Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

orka sthlm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan nog inte välja och vraka och så [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Okej - jag lyssnar! Varför?

Borås har bussar som har ac och färre kärringar med barnvagn vars enda mål i livet är att köra på så många andra som möjligt medans dem är lössläppta på stan


   
SvaraCitera
time
 time

Med kniv och gaffel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Borås har bussar som har ac

Å andra sidan är bussarna ofta smockfulla och busschaffisarna kör som mongon.


   
SvaraCitera

svårt att få boende om du saknar jobb tror jag
utan ködagar eller stora mängder pengar är det bara blocket kvar som gäller
där finns dock galet mycket oseriösa människor...


   
SvaraCitera

ta vilket ställe du än får.........
du kan inte vara kräsen när det kommer till en flytt till stockholm


   
SvaraCitera
Issen

Blocket eller mycket pengar äre som gäller.

Ska du hitta en hyfsad hyresrätt med förstahandskontrakt behöver du köa minst ett par år.

Skönt att man stått i SKB i snart 22 år [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

somliga:

De flesta som flyttar hit tänker sig att de ska bo mitt inne i stan, eller iaf innanför tullarna.

Nej bara det är kopplat till tunnelbanan så är jag nöjd. Till en början! [smile]

somliga:

Men i verkligheten är det väldigt svårt att få en bostad där, om man inte är stenrik eller har toktur. Så, rikta in dig på någon trevlig förort. Det finns massor!

Exemplifiera vilka förorter då tex - jag har ingen riktig koll.

somliga:

Men en fördel är om det är i tunnelbanenätet, så att du slipper pendeltåg och bussar.

[y]

Blivande_japan:

svårt att få boende om du saknar jobb tror jag

Jag saknar inte jobb nu - och om jag vet hur jag kan lösa boende och så kan jag söka jobb i Stockholm också. [cute]


   
SvaraCitera

Asha:

Jag saknar inte jobb nu - och om jag vet hur jag kan lösa boende och så kan jag söka jobb i Stockholm också.

alltså... att du har jobb någonstans långt utanför stockholm lär ju inte hjälpa om du inte kan jobba kvar där när du flyttat till stockholm[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Exemplifiera vilka förorter då tex - jag har ingen riktig koll.

Om man ska fokusera på förorter som är realistiskt att få en hygglig bostad i, tycker jag att t.ex. Vällingby är trevligt. Dock tar det 30 min med t-banan in till T-centralen, vilket är ganska lång tid, men det är ju inte hela världen. Bra musik i lurarna eller en god bok botar tristessen 🙂
Själv bodde jag en tid i Kista, och jag tycker att det är en helt okej förort, trots sitt dåliga rykte. Annars är också Bandhagen, Gubbängen, Alvik etc fint. Kolla en t-banekarta och kolla vart de ligger! 🙂


   
SvaraCitera