Aviseringar
Rensa alla

Flyttar till Stockholm i april!


Bor i södra storstockholm och pluggar på Södertörns Högskola (som  f.ö. är ett rätt praktiskt alternativ om du är intresserad av humaniora, multimedia, samhällsstudier eller dylikt.) Har pluggat idéhistoria och psykologi där. Pluggar sociologi för nuvarande. Rätt simpelt plugg i övrigt, ligger i förorten och är rätt modern, schyst bibbla, bra restauranger, helt okej pub osv.

Att komma in på utbildningar brukar inte vara något större problem såvitt jag vet. Bostad är en annan grej dock.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Tamburinmannen:
Bor i södra storstockholm och pluggar på Södertörns Högskola (som  f.ö. är ett rätt praktiskt alternativ om du är intresserad av humaniora, multimedia, samhällsstudier eller dylikt.) Har pluggat idéhistoria och psykologi där. Pluggar sociologi för nuvarande. Rätt simpelt plugg i övrigt, ligger i förorten och är rätt modern, schyst bibbla, bra restauranger, helt okej pub osv.

Att komma in på utbildningar brukar inte vara något större problem såvitt jag vet. Bostad är en annan grej dock.

Har sökt till Södertörns också. Bostad har jag. 🙂


   
SvaraCitera

time: Har sökt till Södertörns också. Bostad har jag. 🙂

Ett problem mindre. Vad vill du läsa?

Good luck.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Raggaren:

Jag lovar, har blivit partykung, har nog inte festat så mycket i hela mitt liv som jag gjort enbart den här hösten

Hahaha, men jag festar redan tillräckligt mycket. Tycker det är tråkigt att du enbart tar upp perspektiv som innefattar alkohol.


   
SvaraCitera

time:

Hahaha, men jag festar redan tillräckligt mycket. Tycker det är tråkigt att du enbart tar upp perspektiv som innefattar alkohol.

Men det är på festerna man umgås och lär känna nytt folk. Vill man inte dricka kan man avstå och vara social ändå.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Tamburinmannen:

Ett problem mindre. Vad vill du läsa?

Good luck.

Typ allt du redan läst och läser nu. Men de sakerna har jag sökt på SU istället. Däremot är jag himla peppad på en kurs i kreativt skrivande som ges på SH, om jag kommer in tror jag nog det skulle vara ett alternativ.


   
SvaraCitera

tror jag fan inte på! 
Galen

Raggaren:
Jag pluggar ekonomi på SU, vi har världens bästa studentliv, jag är supernöjd. Mycket roligare än KTH!

ont

bor i stockholm, men pluggar i huvudsak på kth, har pluggat typ en kurs på su. har hört att su är bra på att strukturera upp kurser (på kth kan det lätt bli rörigt). dock har jag aldrig hört någon annan än mrman säga att su's studentliv är bättre än kth's.

har mest hört att det inte är så nice


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Raggaren:

Men det är på festerna man umgås och lär känna nytt folk.

Men jag har ju inte bett om att lära känna nytt folk. Jag är jättenöjd med det folk jag redan har. Min frågeställning var vilka UMare som är stationerade i Stockholm, alternativt vad folk kunde berätta om studielivet på SU, och då menade jag inte alkoholförtäringen.


   
SvaraCitera

Blivande_japan: su's studentliv

Alltså det är bara vi på ekonomi som har bra studentliv. Juristerna har också eget. Annars kan man engagera sig i natur eller samhällsvetenskapliga föreningen då studentlivet inte är uppdelat som sektioner som KTHs.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Blivande_japan:

tror jag fan inte på! 
Galen
ont

bor i stockholm, men pluggar i huvudsak på kth, har pluggat typ en kurs på su. har hört att su är bra på att strukturera upp kurser (på kth kan det lätt bli rörigt). dock har jag aldrig hört någon annan än mrman säga att su's studentliv är bättre än kth's.

har mest hört att det inte är så nice

Uppsala verkar mysigare när det kommer till studentliv, men iom att jag bor på Åland är det en hel del som väljer SU istället för Uppsala (även om majoriteten drar till Uppsala haha) så ser man en del aktivitet på typ facebook och det verkar inte jättedumt. Det är bara det här med ekonomer och uttryck som yolo eller partykung eller att skriva pub-runda med ett bindestreck som gör mig lite nervös. Hoppas jag finner vettigare folk på min vettigare utbildning.


   
SvaraCitera

time: Det är bara det här med ekonomer och uttryck som yolo eller partykung eller att skriva pub-runda med ett bindestreck som gör mig lite nervös.

Det finns mycket stekare på ekonomi också, hoppas du gillar stekare!


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Raggaren:

Det finns mycket stekare på ekonomi också, hoppas du gillar stekare!

Alltså förlåt men KAN DU SLUTA PRATA OM EKONOMI JAG SKULLE INTE VÄLJA DEN LINJEN OM DE SÅ GAV MIG PENGAR VAR HAR DU FÅTT DENNA KONSTIGA INFORMATIONSMÄSSIGA UPPHAKNING IFRÅN?


   
SvaraCitera

time: KAN DU SLUTA PRATA OM EKONOMI JAG SKULLE INTE VÄLJA DEN LINJEN OM DE SÅ GAV MIG PENGAR VAR HAR DU FÅTT DENNA KONSTIGA INFORMATIONSMÄSSIGA UPPHAKNING IFRÅN?

Nej jag kan inte sluta pga älskar linjen pga studentlivet äger!


   
SvaraCitera

det finns ramen där. ser inte varför något annat skulle behövas 😮


   
SvaraCitera

Raggaren:

Alltså det är bara vi på ekonomi som har bra studentliv. Juristerna har också eget. Annars kan man engagera sig i natur eller samhällsvetenskapliga föreningen då studentlivet inte är uppdelat som sektioner som KTHs.

har ett ex som gick ekonomi. det verkade inte särskilt nice. han sa att det sög. 

dessutom kommer deras "nollning" inte ens i närheten av kth's mottagning

time:

Uppsala verkar mysigare när det kommer till studentliv, men iom att jag bor på Åland är det en hel del som väljer SU istället för Uppsala (även om majoriteten drar till Uppsala haha) så ser man en del aktivitet på typ facebook och det verkar inte jättedumt. Det är bara det här med ekonomer och uttryck som yolo eller partykung eller att skriva pub-runda med ett bindestreck som gör mig lite nervös. Hoppas jag finner vettigare folk på min vettigare utbildning.

HAHA

det går att festa på kth även som student på su 😉

sen är det många studenter som inte ser meningen med den typen av studentliv heller, så det löser sig säkert!

time:

Alltså förlåt men KAN DU SLUTA PRATA OM EKONOMI JAG SKULLE INTE VÄLJA DEN LINJEN OM DE SÅ GAV MIG PENGAR VAR HAR DU FÅTT DENNA KONSTIGA INFORMATIONSMÄSSIGA UPPHAKNING IFRÅN?

<3


   
SvaraCitera