Aviseringar
Rensa alla

Fml


Ämnesstartare

Jag fick alltså tandställning igår både uppe och nere. Ville fråga honom om vad det fanns för olika val och sånt ville helst att det inte skulle synas så mycket men så fort jag kom dit satte han mig i stolen och satte fast tandställningen utan att säga nåt och då insåg jag att det var försent. När jag kom hem mådde jag så dåligt över hur mina tänder faktiskt såg ut så jag ville inte gå till skolan idag (va för att det också gjorde ont). Nu är min fråga om man kan byta till genomskinlig/vit tandställning ändå och om man kan byta tandreglerare eftersom jag inte tycker om att han inte diskuterade något med mig innan


   
Citera
Ämnesetiketter
myten

Alla som har haft tanställning har vart i den sitsen så det är bara att stå ut med det. Är ju dessutom många mer än dig som har tandställning så inget konstigt med att ha nån metallgrej i käften liksom (antar att du menar räls). Att det gör ont första dagen så man knappt kan tugga gör det alltid, försvinner efter 2 eller kanske högst tre dar. Kommer göra lika ont varje gång de spänner rälsen men du kommer ändå i slutändan tacka din tandläkare över hur grymt det blir i slutändan. Dessutom är det ju gratis duhh


   
SvaraCitera

Det r ju väldigt dyrt med sådant och antagligen du som kommer få betala det då då komunen försöker göra det så billigt för sig som möjligt.


   
SvaraCitera

Bara o stå ut ! Blir skit bra när de klart och de ingen som bryr sig om du har det , vem fan har inte sett tandställning innan lol .


   
SvaraCitera
Exner

Hee1232:
Jag fick alltså tandställning igår både uppe och nere. Ville fråga honom om vad det fanns för olika val och sånt ville helst att det inte skulle synas så mycket men så fort jag kom dit satte han mig i stolen och satte fast tandställningen utan att säga nåt och då insåg jag att det var försent. När jag kom hem mådde jag så dåligt över hur mina tänder faktiskt såg ut så jag ville inte gå till skolan idag (va för att det också gjorde ont). Nu är min fråga om man kan byta till genomskinlig/vit tandställning ändå och om man kan byta tandreglerare eftersom jag inte tycker om att han inte diskuterade något med mig innan

Det går att göra, men rekommenderas inte. Skaffade själv standardräls när jag var närmare 20, och så länge man inte själv gör en stor grej av det,  kommer ingen annan att göra det heller.


   
SvaraCitera

Exner:

Det går att göra, men rekommenderas inte. Skaffade själv standardräls när jag var närmare 20, och så länge man inte själv gör en stor grej av det,  kommer ingen annan att göra det heller.

Håller med! Den största kritikern är en själv.

Till TS tänk istället längre fram och hur fina tänder du kommer få framöver!
(Jag själv hade tandställning hela gymnasietiden).


   
SvaraCitera

men hallå du kmmr få assnygga tänder sen ju. f1 värt


   
SvaraCitera