Aviseringar
Rensa alla

Fobier


Ämnesstartare

När jag tänker på sprutor så blir jag lite rädd för att de ska vara nå fel på sprutan, så det är luft i den. Så sprutar dom in en luft.. så dör man. [sad]

Men tycker blodprov är asskönt när det väl börjat pumpa. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"en luft" [sad][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svefnpurka:

själv är jag rädd för lik (men inte gore, skojigt nog) - nekrofobi - och mat (cibofobi/anorexi).

Nu när du nämnde mat kom jag på en sak.
Jag vet inte om det räknas som en fobi, men jag hatar vad människor gör för att äta. Eller, vad alla levande varelser gör för att äta. Man tuggar maten så det blir en äcklig röra och sedan sväljer man den och uschsiufjop.

Jag är inte rädd för mat, jag älskar mat, jag hatar bara tanken på att man sväljer maten och allt som måste hända för att maten ska kunna åka in och sedan ut igen. Blir lite äcklad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox:

Bathofobi - Rädsla för djup och avgrunder (för mig främst djupa hav)

ooooh det kan jag relatera till. Asså det är ju fan läskigt, så stort.. så djupt.. vad som helst kan finnas där nere. [blush] Men vågade tydligen bada mitt ute i havet när ja var i zakynthos.. fast jag har inge minne av att jag gjorde det eller ens var på en kryssning. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox:

Bathofobi - Rädsla för djup och avgrunder (för mig främst djupa hav)

Jag är inte rädd för djupa hav. Jag ÄLSKAR djupa hav. En sak jag är rädd för är dock att jag skulle dyka ner i havet men inte hitta vägen upp till ytan något mer, eller att luften i dykarsakgrejen skulle ta slut innan jag tagit mig upp ur vattnet..har aldrig dykt, men det är tankar som följer med när man tänker på djupa hav..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillaBob:

Åh. Jag får damp typ, förra gången jag skulle ta en vaccinspruta var de flera sjuksköterskor, mitt ex och min mamma som fick hålla fast mig för jag skrek och kämpade för att komma därifrån. Sen efteråt minns jag typ ingenting, nästan total blackouts.

Det där lät jobbigt >:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är rädd för mörkt vatten också. Såg en skräckfilm när jag var liten som handlade om mörkt vatten, har inte klarat av sjöar och liknande sen dess.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillaBob:

Jag är rädd för mörkt vatten också. Såg en skräckfilm när jag var liten som handlade om mörkt vatten, har inte klarat av sjöar och liknande sen dess.

Awe..:c

Hade aldrig tänkt på det innan du nämnde det, men jag är typ också det. Lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är rädd för sprutor, läkare, tandläkare, blod


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fasiken:

Asså det är ju fan läskigt, så stort.. så djupt.. vad som helst kan finnas där nere. [blush]

Att det är![cry][cry] Håller med om hajarna också.

Fasiken:

ar inge minne av att jag gjorde det

Havsdjuren minns dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox:

Att det är![cry][cry] Håller med om hajarna också.

Får rysningar bara av att fantisera om att jag är mitt ute på havet.. helt själv. SFnasfnadfnsdnf
Tänker på nån film där ett par blir lämnade ute på havet när dom är ute och snorklar med ett gäng. Så kommer hajarna och börjar nafsar på deras ben.

UUUUUUUUUUUUSCH [cry]

MissAnox:

Havsdjuren minns dig

[sad][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fasiken:

När jag tänker på sprutor så blir jag lite rädd för att de ska vara nå fel på sprutan, så det är luft i den. Så sprutar dom in en luft.. så dör man. [sad]

jaaaa!!

ont
är rädd för höjder. även på film. klarar inte av det


   
SvaraCitera

Jag har isfobi, jag vet dock inte om det finns något lyxigt latinskt namn för det. Jag kan inte gå när det är halt, varje vinter åker jag färdtjänst för att jag verkligen inte vågar gå när det är halt. När jag var 8 år gammal stukade jag foten när jag gick på is.

Det är nog det som ligger och rotar i bakhuvudet undermedvetet trots att det jag hatar är nanosekunden utan kontroll, när man ramlar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har vinterfobi ocskå


   
SvaraCitera

ennie_:

har vinterfobi ocskå

Jag har inte vinterfobi, när det är kramsnö kan jag gå som vanligt, det är isen och hala saker, likaså fobi för att gå på ett golv med vatten på där någon har städat.
Varje gången golven torkas väntar jag tills allt har torkat.


   
SvaraCitera