Aviseringar
Rensa alla

Födelsedag


Ämnesstartare

Går att det att ändra födelsedatum om man är född i Sverige men har utländsk bakgrund. Jag är född 2001 och är sjukt deprimerad samt ångestfylld över att fylla 18 detta år.

Vad är kraven för att ändra födelsedatumet ett par år?

Vad ska jag göra? Går det att göra ett falskt födelsecertifikat? 

Hur får man tag på sitt födelsecertifikat? Går det att få det hos det sjukhuset man föddes i?

Är redo att begå självmord om detta ej fungerar...


   
Citera
Ämnesstartare

Varför vill du inte fylla 18 detta år? 


   
SvaraCitera

Nej du kan inte ändra födelsedatumet. Du kan dock ändra dom fyra sista i ditt personnummer men då krävs det en hel del intyg från diverse läkare eller dylikt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jsvensson:
Nej du kan inte ändra födelsedatumet. Du kan dock ändra dom fyra sista i ditt personnummer men då krävs det en hel del intyg från diverse läkare eller dylikt

jag har sökt runt och det går att ändra födelsedatum hos skatteverket om man har bevis på ett födelsedagscertifikat. skulle det inte gå att förfalska ett. är villig att betala tusen tals kronor om detta funkar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PWr:
Varför vill du inte fylla 18 detta år? 

hatar att bli äldre, jag vill inte bli vuxen allt blir bara jobbigare och jag hatar att ta ansvar. vill bara gå tillbaks till 13 år eller när jag får 7 och kollade på bolibompa. nu gråter jag varje natt och spenderar mina dagar på att kolla på gamla bilder


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kevindabxd: skulle det inte gå att förfalska ett. är villig att betala tusen tals kronor om detta funkar

Och riskera att bli straffad för det?
Det är det inte värt.


   
SvaraCitera
time
 time

Det går inte att ändra, men det finns INGENTING som säger att du inte får fortsätta titta på barnprogram, leka och låta bli att göra typiska ”vuxna” saker. Det är okej att gilla saker man gillade som liten. Det är inte säkert att du kommer känna så för alltid, men du är i alla fall inte ensam om att känna så och det är helt okej att tänka så också.

Att du känner dig beredd att begå självmord är mycket allvarligt och du behöver hjälp med att hantera ångesten du upplever just nu. Ångest är en sjukdom och de jobbiga tankarna du har är symptom, precis som när du är förkyld och har snuva eller hosta som symptom. På bris.se har de både telefonnummer och chatt där du kan få hjälp av en vuxen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lav:

Och riskera att bli straffad för det?
Det är det inte värt.

vad är straffet? värsta som kan hända? stor det i en lagbok att det är olagligt


   
SvaraCitera

Allt finns på svarta marknaden. Men det kostar nog in några tusentals kronor utan flera tiotusentals kronor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Det går inte att ändra, men det finns INGENTING som säger att du inte får fortsätta titta på barnprogram, leka och låta bli att göra typiska ”vuxna” saker. Det är okej att gilla saker man gillade som liten. Det är inte säkert att du kommer känna så för alltid, men du är i alla fall inte ensam om att känna så och det är helt okej att tänka så också.

Att du känner dig beredd att begå självmord är mycket allvarligt och du behöver hjälp med att hantera ångesten du upplever just nu. Ångest är en sjukdom och de jobbiga tankarna du har är symptom, precis som när du är förkyld och har snuva eller hosta som symptom. På bris.se har de både telefonnummer och chatt där du kan få hjälp av en vuxen!

varför är just 18 år den vuxna åldern? man är inte färdig utvecklad och varför får man köra bil vid den åldern om pannloben ej är färdig utvecklad. de flesta trafikolyckorna sker med unga personer 


   
SvaraCitera
sies
 sies

kevindabxd:

varför är just 18 år den vuxna åldern? man är inte färdig utvecklad och varför får man köra bil vid den åldern om pannloben ej är färdig utvecklad. de flesta trafikolyckorna sker med unga personer 

Ja, man är inte färdig utvecklad helt och hållet, ingen är det. 

Man får köra bil redan när man är 16 genom att övningsköra. Och det är inget som säger att du måste skaffa körkort när du är 18, beroende på vart du bor kanske det inte ens är nödvändigt. 


   
SvaraCitera
time
 time

kevindabxd:

varför är just 18 år den vuxna åldern? man är inte färdig utvecklad och varför får man köra bil vid den åldern om pannloben ej är färdig utvecklad. de flesta trafikolyckorna sker med unga personer 

För mig i alla fall är det skillnad på myndig och vuxen. Vid 18 blir du myndig och det går inte att rucka på, men just vuxen behöver du inte bli. Det stämmer att yngre förare är inblandade i flesta trafikolyckorna och det finns många som tycker att åldersgränsen för att få ta körkort är ska höjas (precis som att det finns många som tycker att gränsen ska sänkas).


   
SvaraCitera

Du kommer märka att det inte är nån skillnad. Har väntat i flera år nu men blir aldrig vuxen?? :@


   
SvaraCitera