Aviseringar
Rensa alla

Följa sitt hjärta?


Det är helt olika beroende på vad saken gäller.


   
SvaraCitera

Magnifying glass:

Hur hittar man sanningen?

Meditation och yoga.


   
SvaraCitera

Och som trädet säger någon gång, ba följa hjärtat, det som känns rätt osv. Betoning på "känns rätt"

[blush]


   
SvaraCitera

xsaosinx:

Och som trädet säger någon gång, ba följa hjärtat, det som känns rätt osv. Betoning på "känns rätt"

hahaha ofta du postar den här också!?![bigsmile]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

hahaha ofta du postar den här också!?![bigsmile]

Postade den här först och hade fortfarande kvar den på ctrl+v när jag hittade din tråd [blush][blush][blush][blush][blush]


   
SvaraCitera

xsaosinx:

Postade den här först och hade fortfarande kvar den på ctrl+v när jag hittade din tråd

haha[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Magnifying glass:

Hur hittar man sanningen?

Genom att tänka, tänka förbannat mycket, hittar man sin egen sanning. Sen om denna sanning är en lögn, det är en annan sak ...

Personligen brukar jag vilja frånsäga mig alla personliga sanningar som är världsliga lögner, även om det är svårt ibland. Ofta vill man ju att vissa saker ska vara på ett sådant sätt som man konstruerar det i huvudet.

Trots detta tycker jag att du alltid ska följa det som är ditt "hjärtas röst", även om det orsakar dig elände i slutändan, har du i alla fall tagit risken. Och om du inte tar risken, hur ska du då kunna veta om det var rätt eller fel val?

MVH


   
SvaraCitera

Thaman:

vad fan ska man följa då ?. kuken ?

inte fan vet jag. men inget av det funkar ju


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

inte fan vet jag. men inget av det funkar ju

de har funkat jävligt bra för mig!


   
SvaraCitera

Man struntar i alla hjärnans tankar och känner bara efter "känns det här rätt?" det är iaf vad jag tkr.


   
SvaraCitera

Thaman:

de har funkat jävligt bra för mig!

skönt för dig


   
SvaraCitera

''När den rätta dyker upp så säger hjärtat till, och då får huvudet göra vad det vill'' - Mitt lilla favorit citat, taget från filmen ''Tsatsiki, morsan och polisen''. Jag tycker den passar relativt bra ihop med ditt inlägg även om jag inte riktigt förstår ditt budskap.

Ta inte åt dig av alla idiotiska så kallade ''svar'' du får. Hälften är oförståeliga. Och den andra halvan är inte konkreta. Grubbla och tänk över din situation så kommer du säkert med en motivering.

Lyssna på den här tjejen så kommer du troligtvis förstå vad jag vill komma fram till:


   
SvaraCitera

Det är knepigt det där../


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lejonhjärta:

När den rätta dyker upp så säger hjärtat till, och då får huvudet göra vad det vill

[love]

tack för att du påminde mig om det citatet! nu tror jag att det klickade till. Jag vet vad jag måste göra.


   
SvaraCitera

Magnifying glass:

Hur vet man vad som är hjärtats röst och vad som är hjärnans påfund?

Tror det viktigaste är ens djuriska instinkter, åsikter och värderingar och sånt är saker man hittat på man tycker och ligger ytligt. Däruppe kan man fatta dåliga beslut som förstör för den fysiska kroppen, men instinkterna är starkare och kommer slå ut värderingarna när det gäller.

Typ jag är rasist och vill aldrig nudda en neger, men ramlar man ner i en tigerbur går det nog bra att bli räddad av en neger med. Kärnan av en bryr sig inte om strunt lixom.


   
SvaraCitera