Aviseringar
Rensa alla

För alla er som mår hur bra som helst!


Liebestraum:

Aha, hemskt

V

Mm det vare faktiskt. Men det är inte uppe i den graden längre.


   
SvaraCitera

isola:

Mm det vare faktiskt. Men det är inte uppe i den graden längre.

Bra, ångest dödar all form av livskvalitet


   
SvaraCitera

Liebestraum:

Bra, ångest dödar all form av livskvalitet

Ja fy [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ja fy [sad]

Det skulle vara en glad tråd? Och så börjar den hur dåligt som helst och avslutades med en disskussion om ångest? [n]
Djupt besviken....


   
SvaraCitera

Fantastisk tråd. Hoppas på massa seriösa svar som jag kan gotta mig i sen.


   
SvaraCitera

Själv är man en emotionell berg och dalbana, vissa dagar vaknar jag och mår hur bra som helst, andra vaknar jag med en klump i magen och vill försvinna från jordens yta.

Men det hjälper att veta att det är en helt ny dag, du vet inte i förväg vad som kommer hända, vem du kommer stöta på. Även om du mår piss så kanske det kommer bli en jättebra dag till slut, men man måste våga för att vinna. Sitter man hemma och stirrar in i väggen hela dagen så kommer ingenting hända. (Tro mig, jag har vart där allt för ofta)
Hitta nånting peppande och roligt för dagen, någon sorts motivation. Kanske att du kommer träffa massa nya människor på jobbet eller att det ska hända nåt roligt i skolan.

"Det blir vad du gör det till" är ett bra uttryck i sammanhanget, sen är det ju klart att man inte kan påverka allt som händer, men det är helt klart värt ett försök. [wink]


   
SvaraCitera

Jag mår förvisso inte hur bra som helst, men rätt jävla bra ändå. Jag åstadkommer detta genom att spendera mina dagar med att huvudsakligen göra sånt jag tycker om att göra och se till att det jag inte tycker om tjänar något syfte som jag upplever som meningsfullt.


   
SvaraCitera

Folk är glömska.


   
SvaraCitera

Egentligen är jag en rätt bitter person (gillar inte folk, alltså på riktigt, tycker inte om människor) men jag har så mycket humor och är så mycket övertygad om att jag mår bättre om jag ser det positiva i allt så det funkar liksom.

Semis tre steg i hur man blir en glad person:

1. Använd denna bilden som bakgrundsbild.
Image
Varje morgon slår jag på datorn för att kolla om skolan skickat något mail och för att skriva något tramsigt till någon jag känner. Varje morgon ser jag denna bakgrundsbbilden. Den får mig att klara mig genom dagen.

2. Skämta om allt. Kanske inte säg alla dina skämt (för då får man spö ibland [sad]) men ha alltid i huvudet att det alltid finns något kul i allt, även dumt skit du själv gör. Te x skämtar jag alltid om mig själv vilket gör mig gladare. När ens fel bara är som skämt så tar man dom även själv på mycket mindre allvar. (Kanske inte funkar om dina fel är att du dödar judar eller något)

3. Lyssna på massa Posicore. Hela tiden. Alltid.


   
SvaraCitera

Den enda nyckeln till något slags lycka är att ge upp hoppet, om man går omkring med hopp hela dagarna så väntar man ju hela livet på något slags mirakulös händelse som ska göra ens liv spännande, roligt och fantastiskt. Kommer inte att ske då. Om man däremot ger upp hoppet så är man fri att leva, för då GÖR man saker istället för att sitta och hoppas.


   
SvaraCitera

Önskade att jag kunde skriva här.


   
SvaraCitera