Aviseringar
Rensa alla

För alla hungriga veganer 😉


Anarkandi:

Krydda med tacosmak. [tard]

Undrar vad den HETER, då jag tidigare sökt efter krydda med tacosmak men ej alls funnit i min lokala skogsbutik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Undrar vad den HETER, då jag tidigare sökt efter krydda med tacosmak men ej alls funnit i min lokala skogsbutik.

Finns en särskild hylla med tortillabröd och sånt där även tacos finns i de flesta skogsbutiker. Bredvid bastuavdelningen.


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Undrar vad den HETER, då jag tidigare sökt efter krydda med tacosmak men ej alls funnit i min lokala skogsbutik.

Finns en som heter Taco Spicemix från Santa Maria. Vet dock inte om den är vegansk/vegetarisk.


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Undrar vad den HETER, då jag tidigare sökt efter krydda med tacosmak men ej alls funnit i min lokala skogsbutik.

Man kan göra egen, med spiskummin, chilipeppar, cayenne, paprika, oregano, lök, vitlök, salt och peppar. Det är godast, men kräver att man har ett brett sortiment av kryddor hemma [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker synd om vegetarianer som lever i oförstående familjer. Verkar lätt leda till undernäring.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Köp färsk broccoli och dela den lite som du tycker. Salta och stoppa i ugnen på en plåt med lite olja, 200 grader i 12-20 minuter beroende på bitarna. Så jävla gott

kan inte äta broccoli mer sen jag hittade en larv på min i förrgår 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Anarkandi
I dag 21:56

ISTÄLLET FÖR TACOKÖTTFÄRS

Koka upp röda linser i gryta. Krydda med tacokrydda, och ha de tillbehör du brukar ha i tacosen. Asgott.

låter faktiskt väldigt gott!! ska nog testa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Aldrig fattat det där med veganism, skulle aldrig orka följa alla de där reglerna.

man vänjer sig... tycker inte det är det minsta jobbigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Älskar den här tråden, äter kött när jag är ute men lagar bara vegetarisk mat hemma.

Tilda1988:

Gott, billigt, nyttigt och enkelt recept.

Några förslag på något som skulle passa istället för champinjoner? Är inte ett så stort svamp-fan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Några förslag på något som skulle passa istället för champinjoner? Är inte ett så stort svamp-fan.

aubergine kan nog också passa, om du hackar den i tärningar o steker i olivolja och salt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

man vänjer sig... tycker inte det är det minsta jobbigt

måste bli jobbigt & ta massa tid att behöva laga nästan all mat från scratch?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

4 champinjoner

*spyr*

Är det något som är äckligare än kött så är det fan svamp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

måste bli jobbigt & ta massa tid att behöva laga nästan all mat från scratch?

finns ju en del halvfabrikat som är veganska också... men jag föredrar att laga min egen mat, då vet jag vad som är i den. känns fräschare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zwift:

*spyr*

Är det något som är äckligare än kött så är det fan svamp.

jaså? uteslut det ur receptet då och sluta bete dig som en bebis med kolikmagsjuka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

jaså? uteslut det ur receptet då och sluta bete dig som en bebis med kolikmagsjuka

Nä, jag orkar ändå aldrig laga mat.


   
SvaraCitera