Aviseringar
Rensa alla

För att bli full...


Ämnesstartare

I sånnadär Kopparbergs alkoholsfri cider, är det seriöst helt alkoholsfri? Jag drack typ 7 sånna och börja då känna mig något fnittrig typ...


   
SvaraCitera

haroldlowe12:

I sånnadär Kopparbergs alkoholsfri cider, är det seriöst helt alkoholsfri? Jag drack typ 7 sånna och börja då känna mig något fnittrig typ...

probably placebo

Dold text: XD


   
SvaraCitera

Cider blir för jävla sött efter några burkar ju,för det mesta fjortisar som tillgör sig en fylla på detta vis...


   
SvaraCitera

kvasi:

ett halvt flak borde (om man utgår från majoriteten av alla människor jag har haft nöjet att dricka med)

om du redan visste detta, varför frågade du? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så fjortisar blir inte riktigt full, dom får typ en sockerkick elr?


   
SvaraCitera
Åtta

Tråden flyttad från Forum PLUS/Mat och Dryck


   
SvaraCitera

haroldlowe12:

Så fjortisar blir inte riktigt full, dom får typ en sockerkick elr?

Nja de behöver väl inte få i sig särskilt mycket heller men halva fjortisfyllan verkar vara i deras huvuden...


   
SvaraCitera

Buddah:

Dricka sig full på Cider är dyrt, köp sprit och blanda istället.

Om vi bortser från smuggelsprit så är det där tjurbajs.
Den billigaste blandspriten på systemet är Dworek Vodka, 37,5%. Den kostar 187 kronor för en sjuttis.
YPK = 70 * 37,5 / 40 / 187 = 3,46.
Kopparbergs päroncider är på 7% och kostar 17,90 för en burk.
YPK = 50 * 7 / 40 / 17,9 = 4,89.

Och lägg till det att du behöver kanske tre liter läsk för att blanda ut spriten (då blir det runt 7% styrka), så är det ytterligare 26 spänn om du köper billig icaläsk. Totalt blir ypk då 3,03. Ganska dåligt ypk.

Cider är långt billigare än sprit, även om jag kan hålla med om att det är trevligare att grogga.


   
SvaraCitera

haroldlowe12:

Känner att jag vill dricka mig full, bara för att jag typ mår dåligt

du mår kanske bättre den stunden du är full...

haroldlowe12:

Men det kasnke inte är så bra

nope det är det inte då anledningen till att du mår dåligt inte försvinner när du nyktrat till


   
SvaraCitera

variabel:

om du redan visste detta, varför frågade du?

jag har inte frågat [tard]


   
SvaraCitera

kvasi:

jag har inte frågat

ah, sorry. fick för mig att du var TS.


   
SvaraCitera

variabel:

ah, sorry. fick för mig att du var TS.

förstod det. [cute]


   
SvaraCitera

haroldlowe12:

Känner att jag vill dricka mig full, bara för att jag typ mår dåligt.. Men det kasnke inte är så bra.. Och för att typ alla kompisar ahr utom jag, elr kompisar, sdom jag känner i samma ålder och 1-2 år yngre. 93or-94or altså..

BTW, då borde du verkligen inte dricka. Dels så är det väldigt lätt att se att ju tidigare man börjar dricka, ju lättare blir man alkoholist. Och alkohol om något är dåligt när man mår sunkigt.

Alltså, alkohol har en tendens att göra allting mycket större. Tänker man bra tankar blir de lätt väldigt bra, men dåliga saker blir väldigt dåliga. Man får lätt att övertolka allting, och svårt att fatta sociala grejer. Mår du redan sunk och någon drar ett lite halvelakt skämt finns risken att du inte fattar att det var ett skämt och går ner dig skitdjupt och får rejäl snefylla så att säga. Typ sådana saker.

Plus att du är för liten för att dricka oavsett [no-no]


   
SvaraCitera

Stringburka:

Plus att du är för liten för att dricka oavsett

[crazy]

Stringburka:

Och alkohol om något är dåligt när man mår sunkigt.

jag håller absolut inte med. iofs så är det ett tecken på missbruk, men jag dricker oftast ifall jag behöver något som bryter av från vardagen, alltså när jag mår dåligt.


   
SvaraCitera

haroldlowe12:

Inom öl/cider.. Hur mkt måste man dricka för att bli full? i säger en normalstor aliminiumburk.. Hur många sånna måste man ta för att bli full? ca altså..

exakt 2 stycken.


   
SvaraCitera