Aviseringar
Rensa alla

För att få dålig hiss avstängd!


Ämnesstartare

De är så att skolan hiss skriker förjävligt från motorn, jag har fått förklarat av en hisskötare att de är växeln som är påväg att paja.. Pajar den så kan de bli katastrofala följder...

Jag har sagt åt lärare att den borde stängas av och att den är farlig.. Men ingen lyssnar, Ska de behöva hända en olycka innan den stängs av??

Har ngn här nå tips vart man ska söka kontakt för att få den avstängd, jag har prövat fast.skötare i våras. Men samma där, inget hände!

Citat från TV4 om 2 allvarliga händelser på dåliga hissar:

"Victoria blev förlamad när hon föll ner i ett hisschakt i en butik i centrala Stockholm – en hiss som fortfarande används och fortfarande inte blivit ordentligt besiktad.

Bruno skadades för livet när vajern lossnade och hissen i hans trappuppgång störtade ner. Båda har fått kämpa för att få ersättning för sina skador." ngt som också skulle kunna hända på skolans skitdåliga hiss!

Film på hur de låter:


   
Citera

be skolans vaktmästare och vissa han problemet


   
SvaraCitera

Haha =D
Jag gillar att du klagar för dig själv x)


   
SvaraCitera

prata med rektorn då? eller ring till tekniska förvaltningen i din kommun, i värsta fall ring arbetsmiljöverket.


   
SvaraCitera

Efter den obehagliga scenen i Resident Evil där någon klyvs av en hiss, har jag svårt för hissar.

Men det är samtidigt väldigt mysigt att åka hiss.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idag när jag använde den så släpte den och for ner cirka 1 DM när den skulle sakta in på uppväg.. De typ small till fån maskinen.. Sen efter att den åkte nerså fortsatt den dit jag skulle!! INTE BRA!


   
SvaraCitera

Sätt upp en Ur funktion-skylt på hissdörren och gnäll på din rektor.


   
SvaraCitera

"Det låter ju FÖRDJÄVLIGT!" Haha!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Såhär lät samma hissmaskin i September förra året:

Idag (25/8) låter den såhär, filmad med samma kamera som då bara för att de ska va samma kameramic osv:

Den har blivit söndersliten nu på sista tiden altså!


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

fan den är ju snart helt söndersvarvad ju [crazy]


   
SvaraCitera

Haha, såg din film, den fick mig att skratta många gånger. Beundrar ditt engagemang.


   
SvaraCitera

vet inte i detalj vem som har yttersta ansvaret på skolan, men förmodligen så är din rektor ett bra ställe att börja. fråga denne om det är han/hon som har yttersta ansvaret för arbetsmiljöfrågor på er skola, och om inte, vem som har det. kräv sedan att skolan självmant får hissen kontrollerad av någon som vet vad den håller på med, omgående, och säg att du annars kommer kontakta arbetsmiljöverket med en formell anmälan. det borde få fart på saker och ting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo, jag tror nog att de måste ske i rask takt också, att ngt görs.. Snart kan de vara försent.. Hur länge till tror ni att den går innan ngt händer när den låter såhär nu?

Och jo.. Jag ska hota lärarna med arbetsmiljöverket imorrn.. Jag har sagt till de flera ggr! Men inget händer.. Ska nog snarare snacka med fastighetsskötaren elr nå också kanske.. men tar lärare och rektor först!

Men rektorn har iafl inte de yttersta ansvaret! Så jag ska försöka få tag på den som har de så fort som möjligt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en till film från när man åkte!
Den brummar å rasslar som faan...

Jag tror inte att man ska åka i den så värst mkt.. Lyssna vid 0:57 i videon, så hör ni att maskinen gör flera försök att stanna, den liksom låter riktigt illa fär.. En tag tror jag att den inte saktar in på lägsta våningen utan fortsätter till botten!

Kamerans mic går lika dåligt som hissen, ibland spelar den inte in ljud utom liksom rasslar ist! 😛


   
SvaraCitera