Aviseringar
Rensa alla

För att få dålig hiss avstängd!


haroldlowe12:

Jag ska hota lärarna med arbetsmiljöverket imorrn..

Lärarna kan inte göra nått, snacka med rektorn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo, men rektorn har väl inget med fastigheterna att göra.. Skolan har lokaler på en våning i huset.. resten är företag...


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

Men vad i helvete människa... Har du assburgers eller är du bara någon hissentusiast utan liv? Bygger skalenliga modeller och gör studiebesök i något jävla U-land för att "Åh, jaaa, hmmm, ett utsökt exemplar av en Femfemtiotvåa från 1964."

Sitt kvar i skolbänken istället för att springa omkring och filma en HISS som gnisslar lite. Kärring.

Du känns som den här snubben:


   
SvaraCitera

Rektorn främst, skolledningen, förvaltningschefen. Vill du ej ringa är det bara att maila.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En jag snacka med tror bara att de handlar om dagar innan en olycka sker.. Jag snacka med rektorn också. Hon sa "Vi har inte hört ngt om att de ska vara nå fel på hissen, jag litar på att fastighetsskötaren skulle stänga av den isåfall"

Så vad görs man?? Arbetsmiljöverket.. jag tror iafl att ngt kmr ske snart, altså de som inte får ske! Hoppas bara inte att de är ngn av mina vänner som drabbas, de skullle va hemskt!


   
SvaraCitera

Hahah, vad fint att du är så orolig xD
En enmansstrid mot hissen, fantastiskt.

Varför filmade du hissen förra året när den inte lät btw? :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har en KONE underhållspärm hemma som jag fick av en jag känner för några år sedan.. den är från 2004, och när de moderniserade hissen (år 2006) i hans hus som var från 1956 så vart pärmen ogilltig varav jag fick den..

Citat från pärm:

Maskinrum/apparater
"Helhetsintryck, Skyddskåpor på plats, gammalt eller främmande material borttaget, golvet rent och att inget onormalt ljud förekommer"

Ljudnivå, glapp i maskin
"Kontrollera ljudnivå och glapp i maskin, motor och koppling, åtgärda vid behov"

Att stänga av hissen
Hissen skall stängas av om fel uppstår som kan vara säkerhetsrisk och som inte kan åtgärdas omdelbart. Vid olycka eller tillbud ska hissen stängas av tills nödvändiga åtgärder har vidtagits

Hissen kan stängas av med hjälp av huvudbrytaren i maskinrummet/apparatstället eller från avstängningsbrytaren (om sådan finns) i hisskorgen, på stannplanet eller annat ställe i fastigheten. Säkerställ att det inte finns någon i hisskorgen innan hissen stängs av"

När de låter sådär från maskinrummet (antagligen växeln) så är de en säkerhetsrisk..


   
SvaraCitera

tigr:

den här snubben

Med ett språk från en annan tid [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingen behöver oroa sig nåmer över ngn olycka elr nå nu.. "HISSEN AVSTÄNGD!!" med stora bokstäver när jag kom imorse..


   
SvaraCitera

keybored:

Efter den obehagliga scenen i Resident Evil där någon klyvs av en hiss, har jag svårt för hissar.

vilken av filmerna är det i? Kan inte komma ihåg det [sad]


   
SvaraCitera

Var det inte du som hade någon hissfetisch?


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

vilken av filmerna är det i? Kan inte komma ihåg det [sad]

Första filmen, ganska tidigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad skulle typ hända om en skolhiss släpper och far ner i botten från typ vån. 3-4 med 2-3 elever i?

Borde ju bli ett jävla snackande om försäkring å grejjer.. Beror de på vad skolan har för försäkringsbolag osv. om man ska få ut skadestånd elr vad beror sånt på? Är dåligt insatt!

Och vilka skador kan typ bli som följd om en hiss faller från vån. 3 lr 4 till vån. 1 med full fart?


   
SvaraCitera

Haha fyfan vilken jävla tönt, ge fan i att åka hissen bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pallo217:

Haha fyfan vilken jävla tönt, ge fan i att åka hissen bara

Har jag bett dig att svara elr? Näe!!! Så ge faan i de då!

Endast ärliga svar här!


   
SvaraCitera