Aviseringar
Rensa alla

för eller emot abort?


Ämnesstartare

Hej, jag håller på med ett arbete i skolan och undrar vad vi ungdomar tycker om abort..? jag själv kan ju inte stå talan för alla! så vad tycker ni? rätt eller fel? bra eller dåligt? (:


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

FÖR abort, absolut.


   
SvaraCitera

Jag är för abort. [smile]


   
SvaraCitera
Åtta

Jag är för obligatorisk abort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Abort på alla idioter tack.


   
SvaraCitera

För aborter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är för en mer restriktiv abortlagstiftning som skärps i takt med tekniken att rädda tidigt födda barn. Vill man göra abort så ska det göras medan det kommande barnet fortfarande är en cellklump. Alltså en bra stund innan 12:e veckan. Som det är i Sverige idag, så kan man göra abort då ungens hjärna i princip är lika utvecklad som vid födseln. Det är inte okej, eftersom det då kan känna obehag och smärta. Är man sent ute så får man stå sitt kast och uppfostra ungen eller försöka adoptera bort den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För aborter. Bättre så än att ett barn får en dålig uppväxt pga idiotföräldrar som inte var beredda på att ta hand om det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker inte man skall kunna knulla runt och sen göra abort !
Men de finns dem som blir våldtagna och allt möjligt kan hända vilket vi verkligen kan vara glada för att de finns !
[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Michee:

Bättre så än att ett barn får en dålig uppväxt pga idiotföräldrar som inte var beredda på att ta hand om det.

Ja, dålig uppväxt är verkligen en parallell med ett dåligt liv.


   
SvaraCitera

anitramm:

så vad tycker ni?

Jag är för abort. Jag vet inte var gränsen går idag när det gäller fostrets utveckling, så det kan jag inte uttrycka mig om.

Så länge abort används som en sista utväg så är det okej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Comhem:

Ja, dålig uppväxt är verkligen en parallell med ett dåligt liv.

I många fall, ja. Det är helt upp till individen.


   
SvaraCitera

För[no-no]


   
SvaraCitera

Jag är för.[smile]


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera