Aviseringar
Rensa alla

För eller mot skönhetsoperationer?


Sonya
Ämnesstartare

Så, vad står ni på? ÄR det okej att testa botox prudukter på små och stora djur så dem dör så männsiskor skan kunna få mjöigheten att se ut som barbiedockor?

Sifo rapporterar att mellan 2009 och 2011 ökade intresset bland kvinnor i Sverige för att göra skönhetsingrepp med nära 40 procent. Var femte kvinna kan tänka sig att förbättra sitt utseende med hjälp av en plastikoperation – mellan 15 och 29 år gäller det var tredje ung kvinna. Det handlar då främst om att göra mindre ingrepp, som läppförstoringar, eller ingrepp som kräver botox och filler, som används för att reducera rynkor och linjer
eller för att försöka tona ned missprydande ärr. Botox har man i pannan och fillers bland annat i läpparna och kindbenen.

HÄR

c.jpg


   
Citera
Ämnesetiketter

Sonya:

För (Du röstade på detta alternativ)

Om frågan är: ska folk få skönhetsoperera sig om dom vill? Självklart. Om frågan är: är det okej att testa såna här saker på djur? Givetvis inte.


   
SvaraCitera

Sonya:

För (Du röstade på detta alternativ)

varför skulle man vara emot?:S folk får väl göra vad de vill med sina kroppar.


   
SvaraCitera
Sonya
Ämnesstartare

Sonya:

Mot (Du röstade på detta alternativ)

Strängt mot. Alla är vi olika och det är så det ska va. Det finns inget så kallat "ideal". Ja, isådanba fall kom detta "ideal" från barbiedockan. HA! barbiedockor är så jävla fula och vem vill se ut så? Falsk?


   
SvaraCitera
Sonya
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

varför skulle man vara emot?:S folk får väl göra vad de vill med sina kroppar.

nej, någon borde agera och sätta stopp för det!!!! DJUREN DÖR JU FÖ FAN! jag bryr mig inte om dem som gör ingreppen. Det är djuren som drabbas. Ingne verkar förstå det[sad]


   
SvaraCitera
Sonya
Ämnesstartare

tycker dem borde testa på frivilliga männsikor istället


   
SvaraCitera

Sonya:

För (Du röstade på detta alternativ)

Det är förjävligt att så många som egentligen inte "behöver" någon operation måste hålla på och... i de flesta fall, förstöra mer än de fixar.

Anledningen till att jag svarar För är dock för personer som råkat ut för olyckor eller fötts med något som ställer till problem för dem ska kunna fixa det.

Har man blivit rejält brännskadad i ansiktet eller har en näsa som inte fungerar ordentligt av någon anledning, då tycker jag att en operation för att lösa sånt kan vara helt motiverad.

Men att hålla på och göra små/stora tramsgrejer och tro att det ska göra en snyggare... sure, kör, men de får skylla sig själv när de inser att förstört något som var fint från början.


   
SvaraCitera

Sonya:

För (Du röstade på detta alternativ)

alla under c-kupa borde få statligt finansierade bröstförstoringar


   
SvaraCitera
Sonya
Ämnesstartare

Monty Cantsin:

alla under c-kupa borde få statligt finansierade bröstförstoringar

varför? det är inte snyggt med förstora bröst. har A själv så...


   
SvaraCitera

Sonya:

För (Du röstade på detta alternativ)

Personligen tycker jag dock de flesta som har skönhetsopererat sig är skitfula.


   
SvaraCitera

Sonya:

varför? det är inte snyggt med förstora bröst. har A själv så...

Kvinnans värde avgörs av hennes kupstorlek, vill du ligga i botten?


   
SvaraCitera

Sonya:

Det är djuren som drabbas.

men då fåru väl göra en tråd om huruvida det är ok med djurförsök istället. tror de flesta sorters skönhetsingrepp inte testas på djur, och skönhetsingrepp är knappast det enda som man gör djurförsök för. så ser inte hur det är samma sak.


   
SvaraCitera
Sonya
Ämnesstartare

Monty Cantsin:

Kvinnans värde avgörs av hennes kupstorlek, vill du ligga i botten?

Ursäkta?


   
SvaraCitera

Sonya:

Ursäkta?

Ja, vill du vara sämst.

---
Jag skiter i vilket.
Jag tycker det är dumt i huvudet, men jag kan inte vara emot det.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera