Aviseringar
Rensa alla

för gammal för mig?


Ämnesstartare

Jag är en tjej på 16 år och började snacka med en kille på nätet för en vecka sedan ungefär och vi har mycket gemensamt, jag är intresserad av honom och han i mig. Vi är helt enkelt ''på g''. Nu är det bara ett problem och det är att han är 22 år. Vi har bara pratat på msn men jag har varit ''på min vakt'' så han inte bara är ute efter sex men det verkar inte som det.

Tycker ni att jag ska träffa honom eller borde jag inte det för att inte riskera något?


   
Citera

det är förjävla stor skillnad egentligen, även om det skulle kunna fungera.

Dock är det svårt att veta hur någon är och vilka intentioner den har endast genom msn.


   
SvaraCitera
mynona

Det är egentligen fördomar och åldersideal som säger att man ska vara på ett visst sätt pga en viss ålder. Vi är trots allt individer och människor utvecklas individuellt. Om ni skulle tycka om varandra på allvar så låter det fördomsfullt att säga att det är fel, det är rentav lagligt.

Du ska bara träffa honom om du verkligen känner att du vill. Men du borde vara försiktig: träffa honom i så fall på ett offentligt ställe där andra ser er, inte ensam.


   
SvaraCitera

Om det känns rätt att träffa honom så gör det. Känns det fortfarande lika rätt efter att ni setts så skit i åldern! Eller jag det är klart det finns gränser men i det här fallet skulle det väl funka om ni trivs med varandra.

Men som mynona skrev så är det väl lämpligt att ses på nåt offentligt ställe första gången, eller kanske till och med första gångerna.


   
SvaraCitera

Det beror helt på vad du tycker när du har träffat honom. Om du nu gillar honom så är det väll inget som kan stoppa dig.


   
SvaraCitera

jag skulle aldrig träffat någon efter bara en vecka.


   
SvaraCitera

Tycker absolut du ska träffa killen om det känns rätt och bra! [smile]

Tycker inte att eran åldersskillnad är så himla farlig, mina föräldrar var 15 och 25 när dem träffades; idag är dem 47 och 57 och fortfarande gifta [cute]


   
SvaraCitera

snigel:

varit ''på min vakt'' så han inte bara är ute efter sex men det verkar inte som det.

märker man väl inte på en vecka

även fast han bara han bra intentioner så är det tveksamt om det skulle fungera vidare bra, när man är 16 är man mycket yngre än vad man känner sig o kommer mest sannolikt att förändras mycket

men just ni två kanske skulle få det bra, allt är ju möjligt osv


   
SvaraCitera

Go for it. Ålder är bara en siffra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för svaren! Jag tror att jag ska vänta ett bra tag till och träffa honom bara om det känns helt rätt. Och som några sa att träffa honom på en offentlig plats.


   
SvaraCitera
höna

i den åldern kan 6 år vara ganska mycket. men om du är mogen osv så varför ej


   
SvaraCitera

Är ni båda mogna och passar varandra så strunta i åldern. I mitt förhållande är åldersskillnaden 7 år, det blir väldigt konstigt ibland.. inte för oss, men för andra.. Alltså, trivs ni med varandra så ska ni vara med varandra.


   
SvaraCitera