Aviseringar
Rensa alla

För i HELVETE, sluta skicka reklam-mail!


Ämnesstartare

Alexander Danling:

Har ni gjort detta och ändå får våra utskick är det däremot något som är fel.

Har aldrig ens sett den där rutan. Den bör ju kryssas i vid registrering, inte letas fram i efterhand?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De säger väl att man inte ska utsättas för det. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alexander Danling:

Har ni gjort detta och ändå får våra utskick är det däremot något som är fel.

Det där är inte en ursäkt för att bryta edra egna avtal. Det är INTE ok att bokstavligen sälja våra personuppgifter. Och varför har vi inte informerats om den gömda lilla rutan INNAN vi får våra personuppgifter sålda? Och gäller inte längre um:s avtal, eller har det förändrats?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Det där är inte en ursäkt för att bryta edra egna avtal. Det är INTE ok att bokstavligen sälja våra personuppgifter. Och varför har vi inte informerats om den gömda lilla rutan INNAN vi får våra personuppgifter sålda? Och gäller inte längre um:s avtal, eller har det förändrats?

Vad gör ni med mina personuppgifter?

Dina personuppgifter sparas i vår databas. Där ligger de väl skyddade så att ingen kommer åt dem. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i kommersiellt syfte; t.ex. för att skicka dig reklam osv, så länge du inte har godkänt detta. Om vi däremot anser att du begått en olaglig handling av allvarligare slag kommer vi att skicka dina personuppgifter till polismyndigheten.

Nå, någon borde ju förklara detta omgående. Extremt dåligt om detta nu är fallet att användare fått reklam.
Och ifall det nu är utformat på detta fula sätt att man i princip GÖMT denna "utskick"'s-rutan så är det verkligen tarvligt samt amatörmässigt sätt att marknadsföra sig på. Usch.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idiotpod:

Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i kommersiellt syfte; t.ex. för att skicka dig reklam osv, så länge du inte har godkänt detta

Sådär såg inte avtalet ut förr dessvärre, annars hade det varit ok.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gå in på inställningar o klicka bort den så slipper ni de 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Sådär såg inte avtalet ut förr dessvärre, annars hade det varit ok.

Jag har inte fått reda på att det gjorts om, alls. Tvivlar på att någon annan användare fått reda på detta.

Tämligen skamligt ifall detta nu är fallet att det lagts till i efterhand.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idiotpod:

Jag har inte fått reda på att det gjorts om, alls. Tvivlar på att någon annan användare fått reda på detta.

Nej, jag fick då inte veta nåt, men det är ju del av taktiken. Ju fler som inte vet om det, desto mer pengar kan de skrapa in på att sälja deras personuppgifter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Youmeet har pysslat med en hel del för att skaffa fram cash på sista tiden. Vilka äger youmeet? Eller har Danling börjat spela på hästar? Vad är grejen [n]

Oj, tittade inte på youmeet.se nu... Vem fan äger um?

(förlåt, det här är ot... Jag är nyfiken ._.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

radartard:

Vem fan äger um?

UM ägs av Youmeet som i sin tur ägs av sig själva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idiotpod:

Dina personuppgifter sparas i vår databas. Där ligger de väl skyddade så att ingen kommer åt dem. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i kommersiellt syfte; t.ex. för att skicka dig reklam osv, så länge du inte har godkänt detta.

Tja, jag har inte godkänt något sådant. Har inte ens meddelats om det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Tja, jag har inte godkänt något sådant. Har inte ens meddelats om det.

Ja och man tycker ju att MODS definitivt borde få veta ändringar i avtalet.

aristoteles:

Nej, jag fick då inte veta nåt, men det är ju del av taktiken. Ju fler som inte vet om det, desto mer pengar kan de skrapa in på att sälja deras personuppgifter.

Och ett ganska elakartat och cyniskt sätt att göra det på.

Usch usch, - poäng för detta!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idiotpod:

Och ett ganska elakartat och cyniskt sätt att göra det på.

Som sagt, um säljer sina användare som ofrivilliga horor.
Precis som jag sagt sen den första incidenten, men den gången blev jag tillsagd att tysta ner det. Börja lessna på det här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Som sagt, um säljer sina användare som ofrivilliga horor.
Precis som jag sagt sen den första incidenten, men den gången blev jag tillsagd att tysta ner det. Börja lessna på det här.

Jag är dyngless på det redan nu, även fast jag aldrig fick ett enda mail.

Nej, drar mig tillbaka till mitt kära Flashback ett tag nog, där slipper man sånthär. [tired]

Haihai!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alexander Danling:

Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i kommersiellt syfte; t.ex. för att skicka dig reklam osv, så länge du inte har godkänt detta.

Varför har ni ändrat reglerna utan att berätta det för användarna, och varför bryter ni fortfarande mot reglerna om att inte skicka mail utan användarnas godkännande?
Jag har inte godkänt att få reklammail men får det ändå.


   
SvaraCitera