Aviseringar
Rensa alla

För kort "mens", gravid?


Ämnesstartare

min mens var denna månaden en - två dagar försenad, inte nog med det utan har haft mens som en mellanblödning i två dagar, den har varit brun o inte alls mycket. Min "mens" är slut nu men den skulle slutat i början av helgen. Tidigare denna månaden glömde jag ett piller i slutet av vecka två och hade sex i början av vecka tre, kan detta vara ett tecken på graviditet? Tacksam för snabbt svar, orolig


   
Citera

GRAVIDITETSTEST


   
SvaraCitera

Jag tycker att man alltid ska ta ett graviditetstest  om man slarvat med piller, för att vara på den säkra sidan, detta för att du ska slippa oroa dig när sånt här händer. Mensen kan se annorlunda ut vissa månader, så det kan ju vara din mens som kom men jag skulle som sagt ta ett test i alla fall.

Lycka till. 


   
SvaraCitera

Finns att köpa graviditetstest på hemköp liksom 🙂 stick iväg och köp nu! Köp gärna två, ibland kan de visa fel.


   
SvaraCitera

behöver inte vara graviditet, krångel med mens kan bero på många saker. Dock om du har haft oskyddat sex så kanske det är bäst att testa sig. Men kom ihåg att det måste gå ett par veckor för att testet ska kunna ge ett resultat. Ett för tidigt test visar inte att du är gravid även om du kanske är det. 


   
SvaraCitera