Aviseringar
Rensa alla

För lite HBTQ människor i filmer/serier/spel?


asså vad är det här för jävla idiotiska tomtar, om en person är heterosexuell, skulle spelet handla om att vem som lyckas knulla flest brudar i fittan för det?

" att HBTQ inte skulle passa in" om jag sitter och kör uncharted vad hade Drakes läggning spelat för roll? Man hade bara behövt byta ut  elena mot en kille, men vad i handlingen hade förstörts? vad hade det spelat för roll förutom att påverka kidsen att det är ok att vara gay, vilket det är.  


   
SvaraCitera

Radikal Dubbelagent: Man hade bara behövt byta ut  elena mot en kille, men vad i handlingen hade förstörts?

eller ge henne en manlig röst! 


   
SvaraCitera

Det är mest heterosexuella, men om du läser nyutgivna böcker så är det troligen minst en person som är något annat än hetero. Har dock inte läst om trans, bara sett film (men ingen ny, utan gammal).
Om du vill se en serie med mycket lesbiskt i och bara lite heterosexualitet så ska du kolla på Orange is the new Black.


   
SvaraCitera
mynona

Weeaboo:
Vad skulle ett sånt spel med htqare handla om egentligen. vem som lyckas ta mest kukar i röven under en och samma pridekväll?

varför skulle spel där icke heterosexuella behöva handla om sex mer än spel om heterosexuella handlar om sex? du ger ett så dåligt intryck av dig med sådana uttal. jag förstår inte riktigt varför man faktiskt vill bli betraktad som en karikatyr av en fördom


   
SvaraCitera
mynona

Spel känner jag inte till, men ju vanligare det blir i alla sammanhang, desto mer tolerans, och ju mer tolerans desto mindre viktigt kommer det att bli, så det vinner vi alla på, tom karikatyrartat fördomsfulla individer som då slipper alla påminnelser om att allt inte är enkelt


   
SvaraCitera

mynona: varför skulle spel där icke heterosexuella behöva handla om sex mer än spel om heterosexuella handlar om sex? du ger ett så dåligt intryck av dig med sådana uttal. jag förstår inte riktigt varför man faktiskt vill bli betraktad som en karikatyr av en fördom

har svårt att se transpersoner ta plats i något spelscenario faktiskt. kanske att de skulle kunna ha någon form av biroll i nutidsspel, men typ resten av action, fantasy och rpg där någon form av kamp infinner sig så är det ett blankt nej då de är så sexuellt undfallen i sin natur att det inte skulle verka trovärdigt. 

eller ja, typ spel i linje med sims skulle de kunna få utrymme att verka inom antar jag.


   
SvaraCitera

mynona: Spel känner jag inte till, men ju vanligare det blir i alla sammanhang, desto mer tolerans, och ju mer tolerans desto mindre viktigt kommer det att bli, så det vinner vi alla på, tom karikatyrartat fördomsfulla individer som då slipper alla påminnelser om att allt inte är enkelt

Fast när det kommer till spel så handlar det om en produkt som genererar sin inkomst på försäljning så det är ett väldigt nischat nöje med inriktning till de som är beredda att konsumera deras varor. Frågan är då om det finns en tillräckligt stor marknad för spelförsäljning som involverar eller inkluderar hbtq:are. Min erfarenhet säger att det nog inte gör det, mer än för att skratta åt dem. Visst vore det kanske schysst med spel som riktar sig till alla möjliga ålderskategorier och samhällsgrupper, men en enkel vilja och sunt etiskt förhållningssätt bär inte upp dessa produkter, pengar gör det.


   
SvaraCitera

Ja det är fanimig helt fruktansvärt att inte absolut alla tänkbara grupper av människor är finns representerade i spelvärlden. Jag hade gärna skrivit en arg debattartikel om denna orättvisa på Aftonbladet för att få lite likes men jag är alldeles för upptagen med att ligga i fosterställning och gråta över hur hemsk vårat samhälle är. Världen är inte en rättvis plats förrän det går att hitta "Pacman: Transsexual muslim edition" i spelbutiken.


   
SvaraCitera

Weeaboo:

Fast när det kommer till spel så handlar det om en produkt som genererar sin inkomst på försäljning så det är ett väldigt nischat nöje med inriktning till de som är beredda att konsumera deras varor. Frågan är då om det finns en tillräckligt stor marknad för spelförsäljning som involverar eller inkluderar hbtq:are. Min erfarenhet säger att det nog inte gör det, mer än för att skratta åt dem. Visst vore det kanske schysst med spel som riktar sig till alla möjliga ålderskategorier och samhällsgrupper, men en enkel vilja och sunt etiskt förhållningssätt bär inte upp dessa produkter, pengar gör det.

Dragon age till exempel är ett fantasyspel som lägger in homosexualitet. Tror det endast gynnat dem i form av uppmärksamhet osv.


   
SvaraCitera

Nej, men jag är inte heller en storkonsument av spel.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Weeaboo:
Vad skulle ett sånt spel med htqare handla om egentligen. vem som lyckas ta mest kukar i röven under en och samma pridekväll?

Det skulle vara som vilket spel som helst? Men istället för att t ex en manlig karaktär inleder en relation med en kvinna så kanske han inleder det med en man istället? 

Eller att när en manlig karaktär ska rädda sin fru, så räddar han sin man. 

Osv osv 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PMR:

Det skulle vara som vilket spel som helst? Men istället för att t ex en manlig karaktär inleder en relation med en kvinna så kanske han inleder det med en man istället? 

Eller att när en manlig karaktär ska rädda sin fru, så räddar han sin man. 

Osv osv 

Det är det jag syftar på 😛


   
SvaraCitera
Exner

För få vänsterhänta.


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs

Pegasus:
Bara jag som tycker det är alltför lite hbtq people i serier, filmer och spel?

Absolut inte. Tycker inte att man ska välja en HBTQ person förre än någon annan bara för deras lägning. Man ska välja vem som passar rollen och det kanske inte alltid är HBTQ person.


   
SvaraCitera
GraGo

För att sexualitet är helt irrelevant i de allra flesta spelen.

sedan kan ju en anledning också vara att en enorm majoritet av alla är heterosexuella.


   
SvaraCitera