Aviseringar
Rensa alla

För mycket? Vad tycker ni?


Ämnesstartare

Jag hittade denna annons på aftonbladets hemsida. Jag brukar inte tänka nämnvärt på sådanna annonser, men herregud, är det någon som tycker att den före-tjejen behövde gå ned nästan 10 kg? Hon behöver gå ned högst 5! Det ser faktiskt litet överdrivet ut på efterbilden [shake] eller vad tycker ni?

aftonbladetannons.jpg


   
Citera

Hon behövde inte gå ner ALLS!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NormaJean:

Hon behövde inte gå ner ALLS!

Sant, hon var ju inte direkt farligt överviktig =p många tycker säkert att hennes kropps ser bra ut!


   
SvaraCitera

Hon kanske inte trivdes med sig själv. Och när man inte trivs med sig själv är det sällan några ord som kan få en i andra tankebanor om ens kropp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marielle Hagblad:

Hon kanske inte trivdes med sig själv. Och när man inte trivs med sig själv är det sällan några ord som kan få en i andra tankebanor om ens kropp.

Nej, det är nog ingen som tycker att jag behöver gå ned i vikt heller, men that's not the point. Poängen är att de tar just henne som exempel! Varför inte visa någon som faktiskt behövde gå ned i vikt?


   
SvaraCitera

misfits:

faktiskt behövde gå ned i vikt?

För hon var säkert den enda som faktiskt lyckades med sitt mål av alla de som provade den usla metoden.


   
SvaraCitera

misfits:

farligt överviktig

Tvivlar på att hon var överviktig överhuvudtaget [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marielle Hagblad:

För hon var säkert den enda som faktiskt lyckades med sitt mål av alla de som provade den usla metoden.

Troo, kan ha vart så 😛 Hur som helst brukar jag inte vara den som klagar på före/efter-bilder, men nu tyckte till och med jag att det var för mycket


   
SvaraCitera

misfits:

Varför inte visa någon som faktiskt behövde gå ned i vikt?

För att de vill att alla ska vilja gå ner i vikt såklart! Ju fler som vill gå ner i vikt desto fler potentiella kunder har de.
Reklam har ett huvudsyfte och det är att göra oss olyckliga över det vi har.
Syfte två är att få oss att tro att köpa just den produkten skulle göra oss lyckliga.


   
SvaraCitera

Där jag kommer i från behöver man inte banta om man ser ut så där. Man är inte för tjock så länge man kan stå rakt upp och ner i bikini och kolla in i kameran när någon tar kort på en. I dom flesta fall.


   
SvaraCitera

[shake]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera