Aviseringar
Rensa alla

För orolig för att bli dumpad eller för att partnern ska vara otrogen /Tips?


Ämnesstartare

Som topic lyder... jag tänker nästan konstant på om om jag skulle bli dumpad eller om hon skulle kan vara otrogen och svaret är alltid ja att hon skulle kunna, Men skulle hon verkligen göra det mot mig är frågan.

Genom detta blir det en ond cirkel och jag känner att jag inte kan fullgöra min kärlek till henne och hur mycket jag älskar henne egentligen... Det blir liksom som en jävla paus när dessa tankar slår mig. Hur kan jag undvika dem och hur kan jag förbättra självförtroendet/självkänslan?

Och med svartsjukan börjar jag känna att jag är riktig patetisk ibland... Som par var har ni för råd att ge så att man litar mera på varandra?

Om er partner har en kompis/vän som han/hon messar till varje gång då hon tar upp mobilen och t.o.m säger "Godnatt puss" och "godmorgon vad gör du?"
Skulle ni bli misstänksamma? Även om jag har fått höra att det är hennes vän så tycker jag att det är ändå konstigt att man pratar så konstant med varandra ... stör mig som fasiken på det, Och sedan att hon har varit otrogen i ett annat förhållande ger mig ingen bättre syn på det hela... Det som är så jobbigt är att jag verkligen känner mig som lyckligast när jag väl kan släppa alla dessa tankar för tillfället och bara vara med henne.. då tänker jag också "om hon är otrogen osv" då är det hon som förlorar på det, och att jag just då mår som bäst och jag kan göra det bara om jag vill... Men sedan kommer ändå tankarna upp när man är ifrån henne.

Tycker ni att det skulle vara fel av att sno mobilen tex och kolla mess?


   
Citera
Ämnesstartare

xparn:

Tycker ni att det skulle vara fel av att sno mobilen tex och kolla mess?

nej, jag tycker inte det om det är i den situationen. Sno den i smyg, annars eller ta den medan hon sover?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IWantALongName:

Sno den i smyg, annars eller ta den medan hon sover?!

Nämligen det jag syfta på (A)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xparn:

Tycker ni att det skulle vara fel av att sno mobilen tex och kolla mess?

Absolut och utan tvekan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xparn:

Tycker ni att det skulle vara fel av att sno mobilen tex och kolla mess?

Ja, jävligt fel.

xparn:

Om er partner har en kompis/vän som han/hon messar till varje gång då hon tar upp mobilen och t.o.m säger "Godnatt puss" och "godmorgon vad gör du?"
Skulle ni bli misstänksamma?

Verkligen inte, säger puss till alla jag känner typ.

Antingen accepterar du att du får lita på henne och ger upp de tankarna eller så litar du inte på henne och då kan ni lika gärna skippa att vara tillsammans över huvud taget. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

säger puss till alla jag känner typ.

Inte det som grejen är... utan att det är så konstant ända från morgonen till kväll...

respons:

Antingen accepterar du att du får lita på henne och ger upp de tankarna eller så litar du inte på henne och då kan ni lika gärna skippa att vara tillsammans över huvud taget.

Det är det jag försöker ... Men finns det inget magiskt trix som gör att man mår bättre och slipper dessa tankar? (A) fan hatar mig själv :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sluta ha töntförhållanden. [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

Sluta ha töntförhållanden.

Vad menar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xparn:

Tycker ni att det skulle vara fel av att sno mobilen tex och kolla mess?

Om du vill det så tkr ja att du ska :p
hon kan ju knappast märka nåt ifall du gör de när hon sover ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emmaahh96:

hon kan ju knappast märka nåt ifall du gör de när hon sover

vill inte ta risken :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xparn:

vill inte ta risken :/

Om det är det enda som stoppar dig borde du göra slut, för hennes skull.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sluta vara ett sånt jäkla psycho.

Dumpa henne om du inte lita på henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

för hennes skull.

Även om det skulle krossa henne? Och det skulle krossa mig med.

isola:

Sluta vara ett sånt jäkla psycho.

Är man psycho bara för att man är rädd för att förlora något som står kärt till en?

isola:

Dumpa henne om du inte lita på henne.

Ja men jag vill lita på henne och ibland går det .. Men när man faller till sin negativet igen så blir det ju bara pannkaka med allt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xparn:

Även om det skulle krossa henne? Och det skulle krossa mig med.

Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xparn:

Även om det skulle krossa henne? Och det skulle krossa mig med.

Dig bryr jag mig inte om och ja.

Kan man inte lita på sin partner ska man inte vara ihop. Respekterar man inte sin partners integritet ska man inte vara ihop.


   
SvaraCitera