Aviseringar
Rensa alla

För sjuk för att träna?


Ämnesstartare

Jag misstänker att jag är för sjuk för att träna och är rätt ovan vid situationen, jag menar jag är ju på jobbet... och i vanliga fall är jag frisk och kry och tränar en del.

I vilket fall så fick jag ett migränanfall i Tisdags (med tydlig aura, så som jag har) och jag hade känningar även igår. I kombination med detta har jag även obehaglig magkatarr och en lätt förkylning.

Är det helt okej att detta i stort sett leder till en träningsfri vecka?


   
Citera

ja varför inte[cute]


   
SvaraCitera

bengal:

Är det helt okej att detta i stort sett leder till en träningsfri vecka?

dööömt o träna! [n]


   
SvaraCitera

när man e sjuk.. så jääää!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aah nu börjar jag nästan bli orolig istället, känns som om en del av min aura sitter kvar 🙁 jag har sett lite blurrigt ända sedan i tisdags.


   
SvaraCitera

bengal:

migränanfall

Om det bara rörde sig om migränet skulle jag nog egentligen ha rekommenderat att du skulle gå och träna. Blodgenomströmmningen ökar när du rör på dig och kan i många fall lösa upp huvudvärk och liknande.

bengal:

magkatarr

Magkatarren däremot har jag ingen aning om, om det rör sig om en inflammation antar jag att du går på mediciner, kanske antibiotika? Och då är det strängeligen förbjudet att anstänga sig överhuvudtaget.

bengal:

förkylning

Så länge du inte har feber är det lugnt att träna, kanske ska du sänka ribban och köra ett något mindre intensivt pass än du är van vid?

Vet hur det är med sjukdom och träning. Jag var tvungen att hålla mig borta i över en månad nu i julas, förlorade över fem kvalitetskilon, kommer vara ett helvete att komma upp i samma nivå. Men några vilodagar kan å andra sidan vara precis vad kroppen behöver för att återhämta sig och komma tillbaka på topp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gewehr:

Om det bara rörde sig om migränet skulle jag nog egentligen ha rekommenderat att du skulle gå och träna. Blodgenomströmmningen ökar när du rör på dig och kan i många fall lösa upp huvudvärk och liknande.

mm, fast migrän kan förvärras av fysisk aktivitet om man har den kvar, man ska träna i förebyggande syfte (och det är jag jätteduktig på [cry])

Jag tror nog att kroppen behöver återhämta sig nu, jag brukar sällan känna så men det är läskigt att jag ser blurrigt, jätteläskigt faktiskt. Har fått läkartid i eftermiddag på den tiden jag annars hade tränat.


   
SvaraCitera

gewehr:

Så länge du inte har feber är det lugnt att träna

[no-no] Värst är halsont = streptokocker som vid träning får lätt att sätta sig på hjärtat och orsaka t ex hjärtmuskelinflammation.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera