Aviseringar
Rensa alla

För smal?


Ämnesstartare

Emely:

Men om du inte har något vettigt att skriva, varför skriva då?

Anser att det jag skrev var vettigt.

Emely:

förstår inte varför jag skulle vara omogen eller vad det ens har med något att göra.

Har jag påstått att du är omogen?! Nej.. [zzz] Undrade hur gammal du var just därför att andra i din ålder kan ha en tendens till att vara omogna, detta gäller 18-åringar likaså, folk är i denna tid inte mogna nog förens dom är 30.

Men just sådant här, att påpeka folk som är smala att de inte äter nått låter som 15-åringar [crazy]


   
SvaraCitera
Sonya

Emely:

väger ca 48-50 kg och är 165 cm lång.

väger 49 o är 6 cm längre. Tror inte du behöver oroa dig, bara att du äter bra så [y]


   
SvaraCitera

så länge man själv mår bra så kan man inte vara för smal eller för tjock.


   
SvaraCitera

För en färdigvuxen tjej är normalvikten personens längd minus 110 . Några kilo mer eller mindre spelar ingen roll.


   
SvaraCitera

detvetjagmenintedu:

För en färdigvuxen tjej är normalvikten personens längd minus 110 . Några kilo mer eller mindre spelar ingen roll.

Känner du inte igen en myt när du hör en? Alla har olika kroppar och väger därmed olika, vissa har tungt skelett andra har lätt, vissa väger mer pga muskler andra väger mindre...Är också 18, mäter 172 i strumlästen och väger 52, får massa kommentarer om att jag är otroligt smal, tkr själv att jag är rätt så normal, men jag vet - det kan vara såååååååå irriterande!!! Allt dessa snack om "hellre kurvig än benrangel, "modebranschen är helt jävla cp för alla är så smala", "ät upp dig eller du har anorexi" - blir galen! Det är som med bakvänd racism känns det som, att just pga att det förut varit tabu att vara fet så måste man på ngt sätt "make up for it" och då göra det tabu att vara smal......finns gott om dumma människor därute och har slutat bry mig för vad är det mitt problem om folk tkr att man är smal när man faktiskt glatt äter (hälsosamt) mer än många andra som är större och sitter och petar i maten?


   
SvaraCitera

Nej, jag säger bara att det typ är genomsnittet. Det är absolut inget fel på att vara smal! Eller kurvig heller för den delen. Alla har olika kroppsbyggnad, det vet jag om. Jag känner också många som äter hur onyttigt som helst, inte tränar över huvud taget men fortfarande är jättesmala. Jag känner andra som äter hur nyttigt som helst, tränar jättemycket men fortfarande är lite småmulliga. Inget fel med det! Man är som man är!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är 1,64 och väger 49 kg men jag är inte underviktig för det. Finns folk som väger mindre än mig men fortfarande är kraftigare så det beror helt på hur man är uppbyggd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emely:

48-50 kg och är 165 cm lång. Väger jag för lite då?

Visst är du smal, men om det skulle klassas som undervikt beror helt på din ålder. Vuxna kvinnor brukar (generellt sett) må bäst med några kilo mer än du har (i förhållande till längd), men för tonåringar gäller inte samma BMI-gränser som för vuxna.

Emely:

Jag äter som jag ska, oftast mer, inte så att jag bantar utan jag är smal och har alltid vart det.

Det låter som att du äter helt normalt och utan restriktioner vilket är TOPPEN. "oftast mer" tror jag inte på, snarare tror jag att du äter helt lagom. Jag gissar att du är mellan 14-18 år gammal och att du fortfarande växer, kanske inte fått alla kvinnliga former än (eller kanske har den kroppsformen som aldrig får så himla mycket bröst och kurvor). Då är det helt normalt att du är spinkig, somliga är helt enkelt byggda så.

Emely:

verkar som att det är okej att säga det till någon som är smal men inte tvärtom.

Jävligt drygt att det funkar så. Har själv haft anorexia och tyckte det var extremt jobbigt när först började tappa vikt och folk kommenterade min storlek som om det var hela världens ensak. Jag tror att man utgår ifrån att smala människor inte har några osäkerheter angående sin vikt i och med att det är just smalhet som är idealet. Försök att ignorera såna kommentarer, alternativt säga rakt ut att du inte uppskattar att bli "påhoppad" angående din vikt.


   
SvaraCitera