Aviseringar
Rensa alla

För smal? (16 år kille)


Ämnesstartare

Hej. Jag är en kille på 16 år som är lite orolig kring min vikt. Jag har hela mitt liv varit underviktig. Just nu är jag 194cm lång och väger 59 kg. Visst borde väl det klassas som underviktig? Jag äter väldigt mycket mat, men det syns ej på vågens siffror. Kommer jag komma in i en period snart där jag kan öka i vikt? Vad ska jag göra? Att äta mycket verkar ju iaf inte fungera. Jag har även märkt att jag börjat att gå ner i vikt på sistone. Jag har varit uppe på 61 men går nu ner mer och mer för varje dag.


   
Citera
Ämnesetiketter

Ja...du ska iaf väga 70-80 så du är undernärd...börja träna och ät mycket


   
SvaraCitera

Är du säker på att du äter mycket samt tränar lagom mycket? Att äta mindre än vad man behöver eller lite under normalt Och samtidigt tränar tillräckligt hårt så skadar du kroppen och hela dig till slut i värsta fram. 

Räknar du kalorier något? Kan tipsa dig att det kan vara till stor hjälp om man använder det rätt. Är själv 1.74m lång och väger runt 74 kg. Är överviktig och har halvstor mage. Har använt kalorieräknandet samt jogging m.fl för att gå ner i vikt.

Btw, alla har vi olika definitioner på vad som är "mycket mat", kalorier är lättare att se svart och vitt. Därför jag tipsar om kaloriräkningen då det fungerar både för att gå ner i vikt och gå upp. Nu är jag inte på träningsfasen som du mer är men om det är något jag är bra på så är det att äta 🙂


   
SvaraCitera
Mumzel

Haha, det är bra att din vikt inte går upp. Slipper du tänka på det du äter


   
SvaraCitera

Du äter för lite. Precis som tjockisar tror att de äter jättelite utan att gå ner i vikt, så tror smala att de äter jättemycket - referensramarna är helt fel. Ät mer, det är jobbigt att gå upp i vikt. Om du inte tycker det är jobbigt att äta så äter du alldeles för lite.


   
SvaraCitera