Aviseringar
Rensa alla

För smal?


Ämnesstartare

Hej jag väger 49 kg och är 175cm lång är det normalt? Vad är det mesta och det minsta att väga som 175?


   
Citera
Ämnesetiketter

55-60 kilo kanske 65 också 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ju ganska smalt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är normalt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är ju underviktig, men om du är frisk är det inte per automatik ett problem och du är inte för smal. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter som du är underviktig, jag är ingen läkare men tänker bara det spontant...


   
SvaraCitera

Är du barn eller vuxen i kroppsbyggnaden? Vet att jag ligger på gränsen på barn BMI men på vuxen BMI så är jag under viktig något ting så att och då är jag ett barn i ålder men i kroppen mer vuxen så att


   
SvaraCitera

bob_hop:
Är du barn eller vuxen i kroppsbyggnaden? Vet att jag ligger på gränsen på barn BMI men på vuxen BMI så är jag under viktig något ting så att och då är jag ett barn i ålder men i kroppen mer vuxen så att

det beror på hur gammal du är


   
SvaraCitera

hejjeh: Vad är det mesta och det minsta att väga som 175?

Om man utgår från BMI gäller 57-76 kg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BMI är ett ganska dumt sätt att räkna ut fetma/övervikt/normalvikt och undervikt egentligen.


   
SvaraCitera

Du är 175cm så då "bör" du inte väga mer än 75kg eller mindre än 65kg. Men det är ju bara en fingervisning. Det är betydligt bättre att gå på känsla snarare än stirra sig blind på siffror. Om du trivs i din kropp så ska du naturligtvis inte ändra på den.


   
SvaraCitera