Aviseringar
Rensa alla

för smal ;o


Ämnesstartare

en sak som jag stör mig på och blir så jävla förbannad på är när folk håller på och tjatar om ens vikt. Jag vet att jag väger för lite, men jag kan inte göra ngot åt det, jag äter mycket, älskar mat. jag tränar typ 3 gånger i veckan och aa vet inte så mkt mer vad jag ska göra för att gå upp i vikt. men det jag vill säga är att alla som är smala har inte anorexia,. jag har fått höra av skolsköterskan att jag är för smal, kompisar, folk som jag inte känner m.m. och ändå är jag inte skiiiiitsmal. jag är 177 cm (ett komplex till som jag har är min längd , vill va kortare -.-) och väger 58 kg.
man får inte säga till en tjock människa : "men gud va äckligt tjock du är!" men till nån som är smal anses det väl bara bra att säga hur äckligt smala dom är .
jag hör hela tiden folk som tjatar om att : "killar gillar tjejer med kurvor, killar gillar inte smala tjejer." m.m.
men vafan hade dom tänkt att jag ska göra åt skiten ? deet finns inget jag kan göra , så ni som håller på med sånt skitsnack, tänk er för innnan ni öppnar munnen .


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

jojohannaa:

jag är 177 cm (ett komplex till som jag har är min längd , vill va kortare -.-) och väger 58 kg.

Det där är väl inte så farligt lite? Du är ju bara pyttelite underviktig.


   
SvaraCitera

Jag är 173cm och väger max 50. Jag är dessutom kille och 19 år.
Och det du säger stämmer otroligt bra på mig också, jag äter mycket men jag går inte upp i vikt.

Men du kan ju inte vara så jättesmal, du ligger visserligen under 19 i BMI, men det är ju knappt 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jojohannaa:

"killar gillar tjejer med kurvor, killar gillar inte smala tjejer." m.m.
men vafan hade dom tänkt att jag ska göra åt skiten ? deet finns inget jag kan göra , så ni som håller på med sånt skitsnack, tänk er för innnan ni öppnar munnen .

Det handlar ju om genetik det där. Vet många som äter som svin och aldrig tränar och de har sina magrutor.
Det du kan göra är väl äta konsttillskott eller något extremt det kan fungera kanske? Men Det är inte aktuellt nu när du bara är 15.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man kan säga att du är själsligt fet, och det är väl bara positivt. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

posta nudepics, så man kan se om du är smal eller inte[wink]


   
SvaraCitera

Det är skillnad från person till person, vissa har snabbare ämnesomsättning än andra och så är det bara, men personligen så tycker jag att det inte spelar så stor roll om man är smal eller inte. Det hade ju varit skillnad om du hade varit sjukligt smal, men på dig låter det ju som att du inte är det och så länge du vet om det själv så är det vel ok. Jag tycker att du ska skita i vad alla andra säger.[smile]
[tard]


   
SvaraCitera

Äsch skit i dom. Mina polare alla nya jag lär känna klagar också på mej o frågar vrf jag e så smal. bla bla bla. När de känt mej några dagar o sett hur jävla ofta jag äter på mcdonalds o godis o bullar o skräp förstår de ju att det e nåt genetiskt o att jag har sjukt hög omsättning. Tyvärr. Så många gånger jag önskat jag skulle behöva tänka på va jag äter för o inte bli överviktig. Att fungera normalt. Kul o se ut som 12 i kroppen när man e 21. skit. Men men.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag förstår din situation. jag är med om samma sak men det du ska tänka på är att inte bry sig om dom. för det är alltid folk som är missnöjda över andra.. händer även i kändislivet. men det tillhör livet [wink] DET VIKTIGASTE är att du inte tar åt dig och går vidare med livet utan att tänka tillbaka till den situation då folk sa detta, eftersom då sjunker ditt självförtroende. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag var yngre så var det många som klagade på att jag var för smal, så jävla smal var jag inte. Men jag sa ingenting för jag blev väl hjärntvättad att det var fult att vara smal och försökte hela tiden gå upp vikt, men det gick inte.

Idag så har jag insett att det bara är avundsjuka människor som påpekar det och hjärntvättandet har försvunnit, smalt är hur snyggt som helst, försöker inte gå upp vikt och går gärna ner då smalt är fittsnyggt och kommer någon med en kommentar som tex "Vad smal du är!" så svarar jag alltid detsamma, fetto. Låter de smaka på sin egna medicin även fast de inte menade någonting illa så lär de inse att jag aldrig skulle säga till någon "Vad tjock du är!" för ja, det är bara tjocka/osäkra människor som påpekar saker och ting. [y] [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[zzz]


   
SvaraCitera

En kexchoklad om dan gör magen glad[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

"Vad smal du är!" så svarar jag alltid detsamma, fett

Även om det är menat som en komplimang?

ms_A:

Kul o se ut som 12 i kroppen när man e 21. skit. Men men.

Så illa ser det ju inte ut att vara. Eller inte illa alls, tvärtom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är exakt samma för mig. Jag är 22, 172 cm lång och väger 48 kg. Jag kan verkligen inte gå upp i vikt hur mycket jag än försöker och jag äter väldigt mycket fet mat osv, men det hjälper inte. Blir så jävla förbannad då t.om min morsa kommenterar min vikt med jämna mellanrum och inte tror på att jag verkligen inte KAN gå upp i vikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla som väger mindre än ett brunnslock borde gasas [tard]


   
SvaraCitera