Aviseringar
Rensa alla

för stor åldersskillnad...?


Ämnesstartare

Hej, det är så här att jag har träffat en kille som är 4 år äldre än mig, jag är snart 15 och han snart 19...
Han är jättesnäll mot mig och skriver hela tiden massa söta sms, men jag är rädd för att det är för stor ålderskillnad.
Min pappa skulle till exempel fått utbrott om han fått reda på att jag träffar ''äldre'' killar...

Men killen är jättesöt mot mig, och varje gång vi ska ses pratar han om det flera dagar innan om hur mycket han ser fram emot det.

Så vad tycker ni?

ENDAST SERIÖSA![cheers]


   
Citera

tycker det är ok


   
SvaraCitera
Exner

är helt ok


   
SvaraCitera

helt ok 🙂 åldern e bara en siffra


   
SvaraCitera

lr två


   
SvaraCitera

Kör på bara! Är man lite förälskad så är man.


   
SvaraCitera

älskar ni varandra så what ever


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack alla 😀


   
SvaraCitera

Kokospricken:

Hej, det är så här att jag har träffat en kille som är 4 år äldre än mig, jag är snart 15 och han snart 19...

Bara så du vet är det olagligt för någon som fyllt 18år att ha sex med någon som är under 15år.

Men håller annars med alla andra, det är inte speciellt stor åldersskillnad, 4 år är ingenting att vara orolig över [smile]


   
SvaraCitera
KSENIA

NO PROBZ, KÖR PÅ!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pheadrus:

Bara så du vet är det olagligt för någon som fyllt 18år att ha sex med någon som är under 15år.

Bara olagligt om den som är mindreårig inte är med på det. Dvs att han gör övergrepp på henne.
Men jag är snart 15, och då är man byxmyndig![y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

19/2=9.5
9.5+7=16.5
hmmm, får väl gå denna gången dah[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

var väl inte jättemkt?


   
SvaraCitera

Kokospricken:

Bara olagligt om den som är mindreårig inte är med på det. Dvs att han gör övergrepp på henne.

Det jag sa gäller. Undantag finns, men det gäller ungdomar under 18år. Dvs en 17åring får vara med en 14åring tex, man åberopar då ringa åldersskillnad. Men när man väl fyllt 18år betraktas man som vuxen och då gäller inga undantag.


   
SvaraCitera

jag tycker det är mycket.
Skulle gå i taket om mina klasskamrater presenmterade sin femtonåriga flickvän för mig.


   
SvaraCitera