Aviseringar
Rensa alla

Föräldarkontroll i Windows 7


Ämnesstartare

Pappa har satt en dum föräldrakontroll på min dator, och jag vet inte hur jag får bort den :S någon som vet?? 🙂


   
Citera
Ämnesstartare

96oscar:

🙂

Prata med pappa och fråga varför den finns istället för att försöka ta bort den, stor risk att pappa blir sur på dig då och inte ger dig lördagsgodis!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han tycker det är kul att jävlas med internet bara...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är du säker på att den är i din dator och inte på routern? Det är omöjligt för oss att svara på något om vi inte ens vet vad det är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Först använde han OpenDns, en tjänst för att blocka vissa sidor, men den knäckte jag. Nu använder han en föreldrakontroll som finns på kontrollpanelen i windows 7 där han kan bestämma vilka tider jag får spela 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

96oscar:

Nu använder han en föreldrakontroll som finns på kontrollpanelen i windows 7 där han kan bestämma vilka tider jag får spela 🙁

*Lider med dig*

Fast du kan ju iaf spela på bestämda tider.. Det är positivt! [y]


   
SvaraCitera
Zsasz

96oscar:

Först använde han OpenDns, en tjänst för att blocka vissa sidor, men den knäckte jag.

96oscar:

föreldrakontroll

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

96oscar:

Nu använder han en föreldrakontroll som finns på kontrollpanelen i windows 7 där han kan bestämma vilka tider jag får spela 🙁

Min mamma gjorde precis likadant. Däremot slingrade jag mig ur problemet på något vänster tack vare en kompis. Men så småningom blev jag less på datorns dåliga kvalité och internet som var på tok för långsamt.

Jag jobbade extra över jullovet och fick ihop tio tusen som jag köpte nya datordelar av och byggde ihop alldeles själv. Nu fungerar allt felfritt. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De lättaste e att ladda ned en keylogger som sparar lösenordet när dina föräldrar skriver in det.

Om du nu bara vill kolla vissa sidor så kan du googla dem å sedan klicka på "cached". Då visar den en sparad sida som oftast är någon dag äldre fast det spelar sällan någon roll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men finns det någon bra sida man kan ladda ner keylogger ifån då?? Utan att få en keylogger själv?? 😀


   
SvaraCitera

96oscar:

Pappa har satt en dum föräldrakontroll på min dator, och jag vet inte hur jag får bort den

Ägd? Varför satte han dit den från allra första början förresten?


   
SvaraCitera

96oscar:

Men finns det någon bra sida man kan ladda ner keylogger ifån då?? Utan att få en keylogger själv?? 😀

Jag skulle aldrig säga åt någon att ladda ned en Keylogger som inte vet vilken man skall använda ( har inte använt någon på länge så har ingen aning om vad som är "säkert" idag ). Visst det funkar men används datorn i syfte med att betala räkningar m.m. så kan keylogger vara jävligt dumt att lägga in. Det finns många program där ute, men många av dom laddar även upp det som skrivs på datorn till en server / mailas ut till personen som skapat programmet. Vilket inte är speciellt bra om jag får säga det själv..

Vilket som, Nu vet jag inte hur din tidsbegränsning är satt men det bör fungera samma.. Jag orkade inte sätta mig in i det men tog inte mer än 5 minuter att komma på hur man kan ta sig förbi det.
Första frågan man ställer sig är ju självklart, Vad sätter tidsbegränsningen? jo tiden, är klocka si och så kan du logga in, annars inte.
Men med ett vanligt standardkonto kan man inte ändra klockan inne i Windows...
Så det man gör är helt enkelt följande.

Starta / starta om datorn.. När bios bilden kommer klicka på knappen som gör att du kommer in i Bios, Vanliga knappar för detta är "Delete" eller "F2" tangenten. ( det brukar stå "to enter bios press "key" eller liknande )

När du kommer in i bios så brukar första alternativet vara *Date and Time* Simpelt nog, ändra klockan till den tiden då du kan logga in ex 08:00.. Tryck på F10 för Save and Exit. datorn bör nu starta om, låt den boota somvanligt. logga in, spela.

Genom att göra detta ändras klockan även inne i Windows. Men du lär ändra såfort tiden går "ut" igen. Sen är du smart ändrar du tillbaka till rätt klockslag före du lämnar datorn via samma väg, så det inte syns att något är ändrat.

MEN din pappa har nog satt en tidskontoll av en anledning, så det bör du kanske faktiskt följa...

*Notera **
Jag rekomenderar dig INTE att ändra NÅTT i bios sålänge du inte vet vad du håller på med, Ändrar du fel sak kan det innebära att datorn inte kan boota Windows / blåskärmar eller helt enkelt stannar upp före bios och ingen bild visas på skärmen.

En bios resett sätter oftast det hela på rull igen, Men har Bios konfigurerats med AHCI/compatible mode på disken eller liknande ( OM nu någon ändring är gjord där inne före windows installationen gjordes ) så innebär det att detta måste ändras korrekt för att datorn skall boota igen..

Men som sagt, ändra klockan i bios, det fungerar.
Mer permanent lösning har jag inte provat..

Ursäkta för det långa inlägget men jag blir för "carried away" Och det du gör på din dator med denna information tar jag inte något somhelst ansvar för..[cool]


   
SvaraCitera

Delirium:

Text

Ähh du skulle inte sagt nått. Hade ju vatt skitkul om ungen tankade ner en keylogger som skickade all info till någon som sedan utnyttjade den[badgrin] Man ska ju lära av sina misstag.


   
SvaraCitera

skriv en egen keylogger... bästa sättet att inte få virus/trojaner/maskar [y]


   
SvaraCitera