Aviseringar
Rensa alla

Förälder som slår


Ämnesstartare

Vart går gränsen till barnmisshandel om ens föräldrar slår en då och då och hotar att slå en?

Vart ska man vända sig och hur ska man ändra det?

Jag söker hjälp här för att jag är ostabil nu och behöver råd. Fanns ingen annanstans att vända sig nu.

Tack för svar


   
Citera

Barnmisshandel är allt fysiskt våld men också psykiskt sådant.


   
SvaraCitera
reben

skolkurator


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
skolkurator

Vår skolkurator är helt värdelös, har varit där tidigare för andra problem och hon var bara irriterande och korkad.


   
SvaraCitera
reben

The last gallifreyan Time Lord:

Vår skolkurator är helt värdelös, har varit där tidigare för andra problem och hon var bara irriterande och korkad.

okej, finns andra kuratorer, vårdcentralen, ungdomsmottagningen osv. menar mer att de kan hjälpa dig att komma vidare med det. du bör väl komma i kontakt med soc om du har det så hemma,  mer att kuratorn kan hjälpa dig med detta. du behöver kanske också träffa en psykolog elr dylikt om du mår dåligt och kuratorn kan hjälpa dig att komma i kontakt med detta. har annars inga bättre råd.


   
SvaraCitera

Du kan alltid vända dig till en lärare på din skola, eller gå direkt till BUP om personer under 18 är inblandade. Annars kan du ju alltid göra en polisanmälan. 


   
SvaraCitera

inte skolkurator sådana fall ungdomsmottagning på sjukhus. Shockerad


   
SvaraCitera

Vänd dig till ungdomsmottagningen. 

Eller Socialen i din kommun. Bor du dock i en kommun som jag med mycket invandrare så lycka till..


   
SvaraCitera