Aviseringar
Rensa alla

Föräldrar hos kronofogden


Ämnesstartare

Mina föräldrar får konstant brev från kronofogden. Jag har aldrig läst något av dem, men det har väl hållt på i mer än ett år snart. Det böjade runt vintern 2009/2010 då många hade problem med att betala el och värme. Sedan kom det inget mer det året. Det började komma brev igen denna vinter 2010/2011 och det har inte slutat komma sen dess.
Vad är det värsta som kan hända om man är med på kronofogderegistret?
Kan JAG, som barn skuldsättas på någotvis? Asså kommer det stå i min register?
Vad ska jag göra?
Mina föräldrar pratar aldrig om sådana här viktiga saker och problem de har med mig och när jag frågar säger de att vi kan ta det en annan gång, när min syster inte är med!

Mina föräldrar är gifta om någon undrar...


   
Citera

Opac:

Kan JAG, som barn skuldsättas på någotvis? Asså kommer det stå i min register?

nej


   
SvaraCitera

Opac:

Vad är det värsta som kan hända om man är med på kronofogderegistret?

man får en prick
de drar pengar varje månad
har ni nått värdefullt så kan de ta detta


   
SvaraCitera

Opac:

när jag frågar säger de att vi kan ta det en annan gång,

Undanflykter. Var bestämd och säg att du vill veta på direkten! Det är säkert svårt, men vad ska du göra? Vet du varför de har skulder? Köper de en massa andra saker istället? Jobbar de inte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barfota:

Undanflykter. Var bestämd och säg att du vill veta på direkten! Det är säkert svårt, men vad ska du göra? Vet du varför de har skulder? Köper de en massa andra saker istället? Jobbar de inte?

Tror att det är så att de har svårt att betala el och värme, pappa var med om en bilolycka också, så det kosta en del att fixa bilen. Båda jobbar.


   
SvaraCitera

Opac:

Tror att det är så att de har svårt att betala el och värme, pappa var med om en bilolycka också, så det kosta en del att fixa bilen. Båda jobbar.

Men kan de inte få hjälp någonstans ifrån. Lyxfällan? :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Opac:

Kan JAG, som barn skuldsättas på någotvis? Asså kommer det stå i min register?
Vad ska jag göra?

Du får ingen prick eller något sådant i registret, men om du skulle få massor av saker/pengar av dom förut så kan man nog inte förvänta sig så mycket av det, samt semester är inte att tala om!

Kronofogden är som helvetet, helvetets bank, helvetets A-kassa!

Men om du knappt får något av dom förutom billiga kläder,husrum och mat så kanske du kommer få ha kvar det!


   
SvaraCitera

Det finns ett sätt.

Om dina föräldrar har skrivit bilar eller liknande på dig så är det du som får ta skiten om de skulle råka på böter eller liknande.


   
SvaraCitera

LolololollolololololololLolololollololololololol


   
SvaraCitera

Kolla om de skrivit något på dig eller dina syskon.


   
SvaraCitera