Aviseringar
Rensa alla

Föräldrar idioter


Ämnesstartare

Jag har en granne som är 32 år och asbussig. Han har typ hjälp mig med läxor eftersom båda mina föräldrar är dåliga på matte och sånt och jobbar lite cp tider ibland, och vi spelar tv-spel på kvällarna ibland när ingen av oss har nått att göra och går på fotboll och sånt ibland, han är typ som en extra storebror för mig.

Nu har han varit borta nästan ett år, bla tjänstgjort i Afganistan, och under den tiden har jag kommit ut som bög för mina föräldrar. Nu när min granne kommit hem ville jag att han skulle veta med, så jag frågade först vad han tycker om bögar. Ha sa att han var bisexuell själv och att han inte tycker något speciellt om bögar.

Jag blev ju såklart överlycklig över att han var så cool med det och berättade för morsan med. Mina föräldrar typ flippade och har nu förbjudigt mig att umgås med honom. Dom tycker att det är onaturligt att en vuxen man vill umgås med en tonåring och det inte är bra för mig att vara med äldre homosexuella män etc.

Dem verkar typ tro att han kommer våldta mig eller nått, trots att vi varit grannar i flera år. Jag skulle iof inte banga att ha sex med honom, han är vältränad och snygg och faktiskt jävligt söt trots att han är över 30, men inget sånt har hänt, bara jag som drömmer lite [cute]

Aja, men han är typ den enda bögkompis jag har och det känns asjobbigt att jag inte får träffa honom. Jag försökte övertala honom att vi kunde umgås när inte mina föräldrar visste, men han vill inte missbruka deras förtoende och gå bakom deras rygg så så han sa nej.

Meh, vad skall jag göra [sad]


   
Citera

Det verkar ju rätt misstänksamsamt att en 15-åring umgås med någon som är över 30. Försök hitta kompisar i din egen ålder istället.


   
SvaraCitera
time
 time

Att säga att du inte får umgås med honom för att han är bisexuell är fel, men att vara emot att en 15-åring umgås väldigt mycket med en 30-åring är däremot i mina ögon ganska vanligt från föräldrars sida.

Jag håller med föregående talare om att du borde försöka satsa på jämnåriga kompisar, men du borde förklara för dina föräldrar att du tycker att det är jobbigt att inte ha stöd när du är ung och "nyutkommen".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså vi umgås inte väldigt mycket. Jag har "normala" kompisar som jag umgås med oftast. Men typ regnig tisdagkväll efter middagen när läxorna är klara och inga andra polare vill göra något händer det att jag går över till honom och hänger och typ spelar FIFA eller nått.

Vi bor ganska trångt och jag har småsyskon som bråkar jämt så det är ett jävla liv. Liksom skönt att komma bort lite. Sen skönt att ha nån att prata med om det är jobbigt hemma eller så, mina polare i skolan behöver ju inte veta allt om mig heller.. Och vissa saker vill man inte fråga sina föräldrar om heller [crazy]

Han är liksom en bra ventil på många sätt för mig, och han har oftast tid att lyssna när mina föräldrar är upptagna med småungarna. Aja, har träning nu, måste dra..

Tack för att ni försöker hjälpa mig [love]


   
SvaraCitera

Frippe96:

Meh, vad skall jag göra

Jag tror att du ser din granne lite som en extrapappa. Det är viktigt att ha vuxna förebilder och jag tycker inte att dina föräldrar har rätt att förbjuda dig att umgås med honom. Du beskriver tydligt hur mycket din granne betyder för dig. Berätta det för dina föräldrar också! Sedan förstår att jag att dina föräldrar reagerar på att någon i din ålder umgås med någon som är så pass mycket äldre, men det behöver ju inte enbart vara negativt. Om er relation är en "vanlig kompis relation" så tycker jag absolut att ni ska fortsätta umgås med varandra!


   
SvaraCitera

Frippe96:

Alltså tycker det är dåligt ur en synvinkel; det är ju typ samma som om en heterosexuell kille på 15 år skulle umgås med en 30-årig kvinna. Med tanke på tonårshormonerna så kanske man kan se lite jobbiga grejer där med, men principen är densamma. Tycker inte det ska vara annorlunda där. Ska man sen vara trist och jobbig så får man säga att det finns en poäng i att dina föräldrar ogillar det, men å andra sidan om det var okej innan de fick reda på att han var bisexuell så, ja vad har förändrats egentligen? Men det är en jobbig situation du sitter med där [n]


   
SvaraCitera

Frippe96:

asbussig.

[love][love][love][love]


   
SvaraCitera