Aviseringar
Rensa alla

Föräldrar


Ämnesstartare

Hur gör man med föräldrar som stökar ner hela tiden? Som inte bry sig när det är matfläckar på matbordet. Som lämnar sängen obäddat när de åker till jobbet. Som alltid ha en blöt diskbänk. En pappa som inte bara stökar ner,utan aldrig vända kläderna ut å in när han ska slänga de i tvätten. 
jag låter de sällan tvätta för jag tycker mitt sätt att tvätta är så mycket bättre.
jag är mycket noggrannare är de när det gäller husrengöring. Minsta lilla damnkorn jag ser,ta jag bort direkt.
den här helgen har de stökat ner extra mycket. Vad borde jag säga till de?


   
Citera

Åååneeej inte en till aaapa!!!!!!!!!!!!!!!GråterGråterGråter

Kanske fråga dem om de inte skulle tycka det vore trevligt och skönt med lite mer ordning och reda, mindre stök osv...?


   
SvaraCitera
Haien

Lilla Trollungen: Åååneeej inte en till aaapa!!!!!!!!!!!!!!!GråterGråterGråter

Säker på att du inte ska ha en?


   
SvaraCitera

Haien:

Säker på att du inte ska ha en?

JAAAförihelvete!!!!!!!det är redan tillräckligt med aaaaaaapor!!!!!!!!!!!!!!!!!


   
SvaraCitera
Haien

Lilla Trollungen:

JAAAförihelvete!!!!!!!det är redan tillräckligt med aaaaaaapor!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jajaja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lilla Trollungen:
Åååneeej inte en till aaapa!!!!!!!!!!!!!!!GråterGråterGråter

Kanske fråga dem om de inte skulle tycka det vore trevligt och skönt med lite mer ordning och reda, mindre stök osv...?

De blir sura när jag säger att det hemmet vore lite trevliga att bor i om det är ordning oh reda men ba skrattar. De är dock väldigt hygieniska och fräscha. Det är jag med. Men när det gäller att städa så är det fan inte bra alltså


   
SvaraCitera

vadå "aldrig vända kläder ut och in när han ska slänga i tvätten"

man, dem bör inte vara ut och in i tvätten för bäst resultat.


   
SvaraCitera

Meatballspotatoes:

De blir sura när jag säger att det hemmet vore lite trevliga att bor i om det är ordning oh reda men ba skrattar. De är dock väldigt hygieniska och fräscha. Det är jag med. Men när det gäller att städa så är det fan inte bra alltså

Ja då vet jag inte riktigt, är de inte så mycket för att städa utan mer är åt det stökigare hållet (eller hur man nu ska säga) är det kanske inte så lätt att ändra på, om de nu trivs med att ha det lite stökigt och inte har något emot att ha det lite stökigt och så, är det ju kanske inte så lätt att få dem att tycka annorlunda menar jag, kommer inte på något annat sätt än att försöka övertala dem förutom...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EhEhhh. Jag menar då vända från rätvigsidan (fina sidan) till avigsidan (fula sidan). Det är bästa resultatet. T ex. På jeanser. De får fula streck annars

hxiley:
vadå "aldrig vända kläder ut och in när han ska slänga i tvätten"

man, dem bör inte vara ut och in i tvätten för bäst resultat.


   
SvaraCitera

Meatballspotatoes:
EhEhhh. Jag menar då vända från rätvigsidan (fina sidan) till avigsidan (fula sidan). Det är bästa resultatet. T ex. På jeanser. De får fula streck annars

inte när vi tvättar. dock är det jag som orsakar mina streck efter att ha dragit och sånt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hxiley:

inte när vi tvättar. dock är det jag som orsakar mina streck efter att ha dragit och sånt

Det händer bara ibland. Konstig nog på de jeanserna jag har köpt på rea hahahaa 


   
SvaraCitera

Meatballspotatoes:

Det händer bara ibland. Konstig nog på de jeanserna jag har köpt på rea hahahaa 

rea kläder har en försämrad kvalité än dem andra *troligen dem dyra är inkluderade, beroende vilken klädesmärke och klädesbutik* och tvättmaskinen och dess tillbehör (tvättmedel osv) kan påverka kläderna. Även möbler kan ge effekt på byxorna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså. De var på rea. Men inte mycket. Kostade 1500 men fick den För 1390. Det var GANT så ja.. Jag vet inte

hxiley:

rea kläder har en försämrad kvalité än dem andra *troligen dem dyra är inkluderade, beroende vilken klädesmärke och klädesbutik* och tvättmaskinen och dess tillbehör (tvättmedel osv) kan påverka kläderna. Även möbler kan ge effekt på byxorna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hxiley:

rea kläder har en försämrad kvalité än dem andra *troligen dem dyra är inkluderade, beroende vilken klädesmärke och klädesbutik* och tvättmaskinen och dess tillbehör (tvättmedel osv) kan påverka kläderna. Även möbler kan ge effekt på byxorna

Va mycket du kan om textiler och så xD


   
SvaraCitera

Meatballspotatoes:

Va mycket du kan om textiler och så xD

så går det när man har shoppinggalna vänner och styvdotter till en diva, samt när man går i skolan


   
SvaraCitera