Forumet - Föräldrar

Föräldrar

290 0 16
Hur gör man med föräldrar som stökar ner hela tiden? Som inte bry sig när det är matfläckar på matbordet. Som lämnar sängen obäddat när de åker till jobbet. Som alltid ha en blöt diskbänk. En pappa som inte bara stökar ner,utan aldrig vända kläderna ut å in när han ska slänga de i tvätten. 
jag låter de sällan tvätta för jag tycker mitt sätt att tvätta är så mycket bättre.
jag är mycket noggrannare är de när det gäller husrengöring. Minsta lilla damnkorn jag ser,ta jag bort direkt.
den här helgen har de stökat ner extra mycket. Vad borde jag säga till de?

Spana också in:

Lilla Trollungen: Åååneeej inte en till aaapa!!!!!!!!!!!!!!!GråterGråterGråter

Kanske fråga dem om de inte skulle tycka det vore trevligt och skönt med lite mer ordning och reda, mindre stök osv...?
De blir sura när jag säger att det hemmet vore lite trevliga att bor i om det är ordning oh reda men ba skrattar. De är dock väldigt hygieniska och fräscha. Det är jag med. Men när det gäller att städa så är det fan inte bra alltså

Meatballspotatoes:
De blir sura när jag säger att det hemmet vore lite trevliga att bor i om det är ordning oh reda men ba skrattar. De är dock väldigt hygieniska och fräscha. Det är jag med. Men när det gäller att städa så är det fan inte bra alltså
Ja då vet jag inte riktigt, är de inte så mycket för att städa utan mer är åt det stökigare hållet (eller hur man nu ska säga) är det kanske inte så lätt att ändra på, om de nu trivs med att ha det lite stökigt och inte har något emot att ha det lite stökigt och så, är det ju kanske inte så lätt att få dem att tycka annorlunda menar jag, kommer inte på något annat sätt än att försöka övertala dem förutom...