Aviseringar
Rensa alla

Föräldrar som bråkar


kraamisz:

Hon säger att man inte ska stå ut med att bli behandlad hur som helst, men det är ju precis det hon gör. Står ut.

Nej det låter som något man inte ska stå ut med. Men tyvärr så är väl många människor rädda för att separera, de väljer den bekväma vägen och stanna hos varandra trots att de endast under kortare perioder är lyckliga. Vissa par har väldigt lätt, nästan för lätt att flytta isär men andra gör det bara inte. Vissa kan väl också se det lite som ett misslyckande att skiljas.

kraamisz:

Jag tänker också att jag inte kan lämna dom ensamma, för hur kommer det bli då? Då har dom ju bara varandra..men jag vill helst inte vara hemma heller.

Jag tror det där blir bra bara man kommer hemifrån. Då vet man inte att de bråkar och då har man kanske inte så ont utav det. Eller så har man svårt att släppa att de sårar varandra på det sättet och fortsätter må dåligt även efter man flyttat. Svårt att veta innan man provat det.

kraamisz:

Min pappa förstår inte heller, eller han vill inte förstå.

Jobbigt läge det där. Tror många är för stolta för att inse att de har problem. Eller så skiter de helt enkelt i det bara, de är nöjda bara de får sitta och läsa sina tidningar eller vad det nu är och bryr sig inte om att den de lever tillsammans med mår dåligt. [sad]

kraamisz:

Ja, ganska, men jag vet inte. kanske

Okej ja det där känner du bäst själv. Se bara till att det inte påverkar dig för mycket. När det var som värst för mig så flydde jag hemifrån och hängde omkring ute på kvällar och nätter. Det påverkade bland annat skolan vilket ledde till att jag senare inte hade samma möjligheter att göra vad jag ville.

Kämpa på och se till att deras bråk inte skadar dig allt för mycket för det ska du inte behöva ta. Har tyvärr inga tips att komma med känner du att du behöver skriva av dig någon gång så skriv bara, vet att det kan vara riktigt tungt och ensamt ibland för det kan kännas jobbigt att ta upp sånt med sina kompisar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Nej det låter som något man inte ska stå ut med. Men tyvärr så är väl många människor rädda för att separera, de väljer den bekväma vägen och stanna hos varandra trots att de endast under kortare perioder är lyckliga.

Ja jag antar det, men så vill inte jag leva. Då är jag hellre ensam.

El Guaje:

Svårt att veta innan man provat det.

Ja det är svårt, men jag tror att det är så att om jag flyttar hemifrån kommer det vara mindre jobbigt. Absolut.

El Guaje:

Tror många är för stolta för att inse att de har problem.

Tror jag också. Inte minst min pappa.

El Guaje:

Kämpa på och se till att deras bråk inte skadar dig allt för mycket för det ska du inte behöva ta. Har tyvärr inga tips att komma med känner du att du behöver skriva av dig någon gång så skriv bara,

Tack<3


   
SvaraCitera

kraamisz:

Ja jag antar det, men så vill inte jag leva. Då är jag hellre ensam.

Tänker precis detsamma. Det mår man nog bättre utav. Men hoppas man lär sig något utav att växa upp i en sån familj så man inte hamnar i samma sits själv. Kan verkligen inte begripa hur man kan bete sig på det sättet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har hört mina föräldrar bråka en gång, när farsan var på tok för full. Men du var det mest att han satt ner och fick skäll [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har hört mina föräldrar bråka en gång, när farsan var på tok för full. Men du var det mest att han satt ner och fick skäll [wink]


   
SvaraCitera

det suger när föräldrar bråkar, särskilt när dom på grund av mig [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

szfgjdf:

det suger när föräldrar bråkar, särskilt när dom på grund av mig

[sad][love]

El Guaje:

Tänker precis detsamma. Det mår man nog bättre utav. Men hoppas man lär sig något utav att växa upp i en sån familj så man inte hamnar i samma sits själv. Kan verkligen inte begripa hur man kan bete sig på det sättet.

När jag ser på hur mina föräldrar beter sig vet jag att jag aldrig vill leva så. De är knappast lyckliga.

Dan_the_ironman:

Har hört mina föräldrar bråka en gång, när farsan var på tok för full. Men du var det mest att han satt ner och fick skäll

ok


   
SvaraCitera

kraamisz:

När jag ser på hur mina föräldrar beter sig vet jag att jag aldrig vill leva så. De är knappast lyckliga.

Förstår det. Bara hoppas man tänker samma sak när det väl blir dags att skaffa familj och så men det gör man nog. Det man fått stå ut med glömmer man inte i första taget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Det man fått stå ut med glömmer man inte i första taget.

Exakt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamisz:

Det värsta måste vara när man bråkar om sånt som egentligen inte har nån betydelse!

mm det är det verkligen. så sjukt onödigt


   
SvaraCitera