Aviseringar
Rensa alla

Föräldrar som säger nej till skitsaker.


Pundarjävel: Men nu menar jag generellt, att det inte bara jag som inte får. Utan andra ungdomar.

Det är väl självklart att man som förälder försöker skydda sitt barn och även förhindra barnet från att sätta sig i situationer de tidigare varit i eller vänner till dem suttit i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:
Att knulla med skabbiga jävla kranar för droger, det är fan coolt, ascoolt. Det är där man hamnar som kvinna och missbrukare. Sälj fittan din och kalla dig för pundare så att alla vet hur cool du är. 

Ah, så du stör dig fortfarande på mitt användarnamn. Det var som fan.


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs

Pundarjävel:

Det är det jag gör.
Men nu menar jag generellt, att det inte bara jag som inte får. Utan andra ungdomar.

Jag är både piercad och är rosa i skallen.

Man ska inte hålla på och trotsa ens föräldrar man ska respektera dom. Och tacka dom för att dom vill ditt bästa.


   
SvaraCitera

Galen


   
SvaraCitera

Pundarjävel: Ah, så du stör dig fortfarande på mitt användarnamn. Det var som fan.

Ja, jag tycker det är sjukt löjligt. Har du knarkat mycket?


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs

Pundarjävel:

Ah, så du stör dig fortfarande på mitt användarnamn. Det var som fan.

Uppkäftig med


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Hur menar du? Tror ej att unga är så korkade.

Inte alla, men väldigt många har dålig självbild och är lättpåverkade av "coola" saker.
Jag kan ta ett konkret exempel på det här. Min far är missbrukare på flera olika sätt och står ut från mängden. När jag var yngre så tyckte nästan alla på skolan att han var supertuff och de ville bli som honom. Så ja, tyvärr finns det en hel del unga människor som inte har någon aning om konsekvenser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

morfar ginko:

Det är väl självklart att man som förälder försöker skydda sitt barn och även förhindra barnet från att sätta sig i situationer de tidigare varit i eller vänner till dem suttit i.

Vad är det som är så farligt med att färga håret och pierca sig?


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs

Pundarjävel:

Vad är det som är så farligt med att färga håret och pierca sig?

Folk dömer en.


   
SvaraCitera

Pundarjävel:

Vad är det som är så farligt med att färga håret och pierca sig?

Handlingarna i sig är inte farliga förutom att allergiska reaktioner kan uppstå och infektioner. Men det jag menar är hur du blir sedd av andra, vilka människor du kommer få kontakt med pga ditt yttre. Förstår du?


   
SvaraCitera

morfar ginko: Inte alla, men väldigt många har dålig självbild och är lättpåverkade av "coola" saker.
Jag kan ta ett konkret exempel på det här. Min far är missbrukare på flera olika sätt och står ut från mängden. När jag var yngre så tyckte nästan alla på skolan att han var supertuff och de ville bli som honom. Så ja, tyvärr finns det en hel del unga människor som inte har någon aning om konsekvenser.

Ah, jo, men då kanske de ej visste hur farligt det är? Nu ger jag ju konkreta exempel på saker som ingen vill ha och inget sådant svammel om att man får för sig att man är en apelsin och försöker skala sig själv (det är en myt).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Ja, jag tycker det är sjukt löjligt. Har du knarkat mycket?

Ingenting jag medger här.


   
SvaraCitera

Pundarjävel: Ingenting jag medger här.

Ok. Röka och dos eller någonting sådant utgår jag ifrån, som jag i din ålder. Vill du snacka så skicka PM, jag är inte heller heeeelt ren jämt och ständig, självklart får jag återfall då och då som alla andra. Men kan kanske vara bra för dig att snacka med någon äldre som gått igenom allt det där, kommer ej vara så dömande som jag varit i tråden. Hjälper gärna om jag kan och om du bara vill typ snacka av dig. Jag har gått på nästan alla droger du kan tänka dig i perioder och blivit dömd för diverse narkotikabrott under åren.

Kan hjälpa med hårfärgningstips också, såg att du ville ha blått, har en massa erfarenhet av sådant med.


   
SvaraCitera

morfar ginko: Handlingarna i sig är inte farliga förutom att allergiska reaktioner kan uppstå och infektioner.

Blå hårfärg är balsam med lite pigment, är mycket ovanligt att man får allergiska reaktioner, är vanligare om du färgar håret brunt faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hyfs:

Folk dömer en.

Äeh, det kommer folk alltid göra. Oavsett om man färgar håret eller inte.

Tycker folk att jag ser ut som en ensam anarkistisk punkare, ja, då gör jag väl det.


   
SvaraCitera