Aviseringar
Rensa alla

Föräldrar tillåter inte våran relation. HJÄLP!


Ämnesstartare

Hej! Visste inte vart jag skulle ställa denna frågan så gör det här.
Jag har träffat en tjej på internet. Det började med att vi bara pratade någongång ibland. Men efter en viss tid så blev jag kär i henne, ända problemet är att hon bor i Stockholm och jag i Jönköping. Men jag tog ändå chansen och sa vad jag kännde för henne. Och det visade sig att hon kännde samma sak för mig.Så vi började prata varje tillfälle vi kunnde. Vi hade bestämt ett datum jag skulle åka upp och träffa henne. Men innan jag ha åka upp så har hennes föräldrar tydligen sagt att hon absolut inte fick träffa mig och att hon skulle sluta prata med mig på en gång. Dom tog till och med hennes mobil och dator. Men hon hade en annan mobil som hon använder för att prata med mig. Jag kan förstå att hennes föräldrar vill skydda henne men vi kan verkligen inte sluta prata med varandra. Hon är det ända jag tänker på och gör mig till den lyckligaste personen på denna planet. Så min fråga är om man på nått sätt skulle kunna få hennes föräldrar att gå med på att vi vill vara med varandra. Finns det inte någon lag om att man ska få kär vem man vill? Behöver verkligen hjälp, vet inte vad jag skulle göra utan henne.
Jag är 17
Hon är 15

MVH


   
Citera

Vrf tillåter de inte att hon träffar dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för dom tror att jag kommer skada henne, vilket jag aldrig i mitt liv skulle göra


   
SvaraCitera

hahaha en lag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja, står det inte i barnkommissionen?


   
SvaraCitera

haha ja vene men va spelar de för roll

tänk dig själv att du har en dotter som är 15, inte ens byxmyndig va o så kmr en 17åring o ba tja knulla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man blir byxmyndig vid 15 😉 och jag gillar verkligen denna tjejen och att knulla är absolut inte varför jag vill vara med henne. Knulla kan jag göra här hemma om jag, så varför skulle jag vilja åka till stockholm för det?


   
SvaraCitera

nehe


   
SvaraCitera

Fast om du ska åka till henne, och hennes föräldrar får träffa dig så kanske de ändrar åsikt när de vet vem du är?


   
SvaraCitera

Dom kanske inte vill att ni ska ligga [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Isawien:

Fast om du ska åka till henne, och hennes föräldrar får träffa dig så kanske de ändrar åsikt när de vet vem du är?

hon är ganska säker på att dom aldrig skulle vara villiga att träffa mig


   
SvaraCitera

förvirradkille36:

hon är ganska säker på att dom aldrig skulle vara villiga att träffa mig

Då får ni väll vänta tills ni är myndiga, då kan dom inget säga!


   
SvaraCitera

Mitt förslag är att du och/eller dina föräldrar talar med hennes föräldrar. I nuläget är du en mystisk person som deras dotter talar mycket om men som de inte känner, om du t.ex. pratar med dem på telefon och de även får prata med dina föräldrar och höra att du finns och sådär så kan det förhoppningsvis lugna dem.

Har de några särskilda skäl till att de inte vill att ni ska träffas, eller är det bara för att de är osäkra på vad du är för typ?

Hur hade ni tänkt träffas? Hade du tänkt sova hos henne, åka dit bara över dagen eller ta in på hotell?


   
SvaraCitera