Aviseringar
Rensa alla

Föräldrarna.


Ämnesstartare

Bl0cket:

Börja att berätta för henne [smile]

Jag tror det blir så faktiskt (:


   
SvaraCitera

Jag tycker du ska ta hem en kille som de kanske börjar gilla och sen typ bara nämna att ni är tillsammans eller ngt [smile] Tror det blir jobbigare om man gör värsta stora grejen av det.


   
SvaraCitera

Rätt tillfälle är väl när du känner att det är en bra stämning. typ att en social katastrof är ganska långt bort från tankarna hos en själv o de andra 🙂


   
SvaraCitera

stoffe_hbg:

Säga det vid middagen?

Jag brukar tycka att middagen är bra. Alla är samlade, om maten är god så är de flesta glada också. Så finns det tid för reaktioner och frågor, ingen ska bort någonstans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det viktigast är att det ska kännas rätt för dig. Och det är egentligen bara du själv som vet vad du skulle känna dig bekväm med.

Jag tycker personligheten att ta med sin käraste till sina föräldrar några gånger, och sen efter en lämplig tidpunkt berätta för att det är din pojkvän (Med eller utan din pojkvän får du välja själv), och på det sättet få det att låta så naturligt som möjligt. Säg att du verkligen älskar din kille och att du vill att dina föräldrar ska acceptera det. Kärlek är kärlek. [smile]

Men det är ju väldigt svårt att genomföra det om du inte just har en kille, men det finns ju massa andra alternativ, kanske skriva ett brev, där du säger att du gillar killar, tjejer och andra saker som du vill få sagt. som du lägger på köksbordet innan du går till skolan/jobbet...för att sen komma hem och invänta reaktion, eller sov över hos kompis och låta föräldrarna höra av sig.
På så sätt kan ju föräldrarna också tänka efter egentligen hur dem tänker om saken för att sedan invänta deras reaktion.

Lycka Till [smile]


   
SvaraCitera

Marfus:

På så sätt kan ju föräldrarna också tänka efter egentligen hur dem tänker om saken för att sedan invänta deras reaktion.

Hur tog dina föräldrar det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sandkorn:

Hur tog dina föräldrar det

Dem tog det bra [smile]


   
SvaraCitera

Marfus:

Dem tog det bra

vad bra [smile] jag är bi men bara några få som vet. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sandkorn:

jag är bi men bara några få som vet.

okej hehe vissa folk behöver inte veta [cute]


   
SvaraCitera

Marfus:

okej hehe vissa folk behöver inte veta

Nej men om jag träffar en kille då? [cute][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sandkorn:

Nej men om jag träffar en kille då?

Får du välja själv om du vill berätta det eller inte..


   
SvaraCitera

stoffe_hbg:

Varför jag tar upp detta är för att jag träffat en kille, det har hänt lite mellan oss och jag har/är helt enkelt på G med honom.

Personligen blir jag grymt provocerad av "komma ut" snacket. Det är inget fel på dig och du har inget att skämmas för. Jag ser ingen anledning att säga något speciellt alls. Tror dessutom att det är mindre stressande för familjen om du inte gör värsta grejen av det.

mjölk:

Jag tycker du ska ta hem en kille som de kanske börjar gilla och sen typ bara nämna att ni är tillsammans eller ngt Tror det blir jobbigare om man gör värsta stora grejen av det.

Typ så gjorde jag med min kille, inget drama, inga tårar.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera