Aviseringar
Rensa alla

Förälskad kille som inte förstår


Ämnesstartare

Jag håller på att bli galen - eller nej, jag är redan galen!!! Jag har en kille i min klass som verkligen har fallit för mig, men inte förstår när jag säger att jag inte är intresserad. Jag har sagt flera gånger att jag inte vill ha ett förhållande OCH att jag inte gillar honom, i princip ignorerat honom och agerat som en vän mot honom. Inget mer. Han är på mig som ett plåster, ska hela tiden hålla om mig i skolan, petar på mig och allt det här vanliga. 

Så här kommer min fråga, vad ska jag göra för att han ska förstå att jag inte är intresserad? Jag kan ju inte göra mer än att säga till honom och agera som en vän mot honom? Mitt tålamod når snart botten och då är jag inte trevlig att ha och göra med..


   
Citera

Anmäl fallet till Hasse Aro och TV-programmet Stalkers hos TV3 så att vi andra kan ta del av underhållningen!!!

Annars polisen! 

Glad


   
SvaraCitera

Enklaste sättet är väl att snacka med föräldrar/lärare. Om de inte skulle vara hjälpsamma eller om du av annan anledning vill sköta det själv kan du säga åt på skarpen/visa ilska. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Anmäl fallet till Hasse Aro och TV-programmet Stalkers hos TV3 så att vi andra kan ta del av underhållningen!!!

Annars polisen! 

Glad

Haha, jag kände en viss ironi i det första... 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Enklaste sättet är väl att snacka med föräldrar/lärare. Om de inte skulle vara hjälpsamma eller om du av annan anledning vill sköta det själv kan du säga åt på skarpen/visa ilska. 

Jag har pratat med lärare förr också, och vi går för tillfället andra året på gymnasiet. Så läraren kan egentligen inte göra så mycket. Funderar att gå till hans föräldrar som du säger, känns bara lite konstigt och klampa in och säga "Tjenamoss, er son gillar mig och fattar inte när jag säger att jag inte är intresserad. Kan ni be honom slut gilla mig?" (Bör läsas med en aning ironi!)


   
SvaraCitera

sätt honom på plats ffs, va ingen feg jävel. säg ifrån på skarpen så lämnar han dig.


   
SvaraCitera

mallennallen:

Jag har pratat med lärare förr också, och vi går för tillfället andra året på gymnasiet. Så läraren kan egentligen inte göra så mycket. Funderar att gå till hans föräldrar som du säger, känns bara lite konstigt och klampa in och säga "Tjenamoss, er son gillar mig och fattar inte när jag säger att jag inte är intresserad. Kan ni be honom slut gilla mig?" (Bör läsas med en aning ironi!)

Antingen får du trots allt ta det med föräldrar eller så får du ta det direkt med honom. Du har inte så många andra alternativ och det blir inte bättre av att du inte gör någonting alls.


   
SvaraCitera