Aviseringar
Rensa alla

Förakt mot lösa tjejer, är det en manlig instinkt?


Ämnesstartare

Ja, som rubriken säger.
Är detta en manlig instinkt?
Alltså i våran natur att se ned på kvinnor som har blivit betäckta av många män tidigare?
Detta ämne har kommit upp ofta i min vänskapskrets som är skapligt stor och av alla manliga vänner jag har så vet jag bara 1 som inte bryr sig så mycket om en tjejs tidigare bagage, resten önskar mer eller mindre att tjejen dom inleder ett förhållande med har haft så lite partners som möjligt innan.
Och nej, alla dessa är inte osäkra små pojkar.
Man ser även ofta kommentarer på många forum om hur många mer eller mindre mår illa av tanken på en tjej som haft en halv kommun mellan benen och kollar man på diverse kulturer och religioner så är det ju samma sak där.
Ta islam som exempel, har en kvinna knullat runt där så har hon skämt ut släkten och straffas ofta ganska hårt för det.
Kristendomen var väll likadan back in the day?
Jag själv kan erkänna att jag har komplex men det är inte anledningen till mitt förakt mot lösa tjejer, jag kan faktiskt inte förklara varför jag äcklar mig på dom.
Det är som att något triggas i huvudet per automatik direkt när jag får reda på om en tjej är lös eller inte, så vad kan det vara?
Finns det någon vettig förklaring till det?
Jag önskar att jag inte kände såhär för med tanke på hur lösa dagens svenska tjejer är så blir det bra jobbigt att gå omkring och känna ett stort hat hela dagarna.
Jag har försökt så länge jag kan minnas att försöka ignorera det men det går inte hur jag än gör.
Har varit ute på krogen och kunnat få ligga ett flertal gånger men man märker ju ganska snabbt om en brud är lös eller inte så jag har fnyst bort dom varenda gång.
Bara tanken av att massa andra män har varit där tidigare och kladdat och tillfredsställt tjejen i fråga får mig att må illa.
Nu är jag ganska extrem och jag är medveten om det men hur jag än gör så kan jag inte ignorera det, några tips och känner ni likadant?


   
Citera
Ämnesstartare

Nej det är ingen manligt insikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burg:
Nej det är ingen manligt insikt.

Säker på det? Kollar man på människans historia så säger den väldigt annorlunda, iaf biologiskt sett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, det är ingen instinkt. Använd inte det som ursäkt för din egen idioti.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen:
Nej, det är ingen instinkt. Använd inte det som ursäkt för din egen idioti.

Finns ingen nöd för att kalla varandra idioter, gillar du tjejer som har legat med en halv kommun så får du göra det, det är din preferens.
Min är att ha en tjej som tidigare inte haft massa andra män i sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kallestropphopps: Finns ingen nöd för att kalla varandra idioter, gillar du tjejer som har legat med en halv kommun så får du göra det, det är din preferens.

Såklart det finns nöd för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen:
Nej, det är ingen instinkt. Använd inte det som ursäkt för din egen idioti.


   
SvaraCitera
kachin

Kallestropphopps: mår illa av tanken på en tjej som haft en halv kommun mellan benen

Mmm ohja det där är så vanligt alltså Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kachin:

Mmm ohja det där är så vanligt alltså Galen

Är du ironisk, om så, går du igång på den tanken?
Spelar inte din partners sexuella bagage någon roll?


   
SvaraCitera
Exner

Påverkas ditt förhållningssätt till det av om det är instinktivt eller bara vanligt?


   
SvaraCitera
kachin

Kallestropphopps: Är du ironisk, om så, går du igång på den tanken?
Spelar inte din partners sexuella bagage någon roll?

Går igång på tanken att du tror jag är ironisk Blink

Nope. Spelar ingen roll för mig.
Däremot, om jag får tänka till lite, så håller jag med om att det inte skulle kännas heeelt okej om han legat med halva kommunen. Det blir ca 40 000 pers det. Vi säger att han är 22, sexuellt aktiv i 7 år. Det blir ca 15-16 unika ligg per dag. Han lär ju inte ha hunnit med så mycket fritid/ha intressen osv så låter som en väldigt tråkig person att vara tillsammans med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kachin:

Går igång på tanken att du tror jag är ironisk Blink

Nope. Spelar ingen roll för mig.
Däremot, om jag får tänka till lite, så håller jag med om att det inte skulle kännas heeelt okej om han legat med halva kommunen. Det blir ca 40 000 pers det. Vi säger att han är 22, sexuellt aktiv i 7 år. Det blir ca 15-16 unika ligg per dag. Han lär ju inte ha hunnit med så mycket fritid/ha intressen osv så låter som en väldigt tråkig person att vara tillsammans med.

Du är tjej, denna tråden var för män.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:
Påverkas ditt förhållningssätt till det av om det är instinktivt eller bara vanligt?

Nej.


   
SvaraCitera
Czar
 Czar

Kallestropphopps: Har varit ute på krogen och kunnat få ligga ett flertal gånger men man märker ju ganska snabbt om en brud är lös eller inte så jag har fnyst bort dom varenda gång.
Bara tanken av att massa andra män har varit där tidigare och kladdat och tillfredsställt tjejen i fråga får mig att må illa.
Nu är jag ganska extrem och jag är medveten om det men hur jag än gör så kan jag inte ignorera det, några tips och känner ni likadant?

Vilken kvinnosyn du har!  Shockerad
Vid sidan av pk-skämtet, så är denna tråd bättre lämpad (för sådana som du, kanske).
https://www.flashback.org/t1999281


   
SvaraCitera
kachin

Kallestropphopps: Du är tjej, denna tråden var för män.

_Lol_
Så heterosexualitet är det enda som finns? :PPPPPPP

Btw spännande att få prata med folk från stenåldern ibland.


   
SvaraCitera