Aviseringar
Rensa alla

Förbättra sin engelska


Ämnesstartare

Gick ut första året på gymnasiet förra veckan med betyget MVG i engelska A. Min lärare sa att det va på håret men att jag ändå lyckades leva upp till alla kriterier.
Har älskat engelska sen barnsben och funderar starkt på att plugga i USA efter examen. [y]

Min lärare påstod sedan att engelska B skiljde sig mycket från engelska A, ur en aspekt att det kommer vara mycket högre krav och att man ska kunna prata mer avancerat.

Min fråga till er då, finns det något sätt att förbättra sin engelska så att man kan mer avancerade ord och prata mer flytande?
T.ex om det finns böcker eller ljudböcker att låna på biblioteket.

Vill verkligen kunna studera i USA, men vet inte hur jag ska nå upp till den standarden som alla andra har där [cute]


   
Citera

babycheeks:

T.ex om det finns böcker eller ljudböcker att låna på biblioteket.

Kolla på biblioteket?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Kolla på biblioteket?

jo men jag bor i en håla där närmaste bibliotek ligger en timme bort, känns inte lönt att åka dit om det inte finns det jag söker [cute]


   
SvaraCitera

babycheeks:

jo men jag bor i en håla där närmaste bibliotek ligger en timme bort, känns inte lönt att åka dit om det inte finns det jag söker [cute]

Fast ska jag vara seriös så tror jag inte det finns några böcker eller ljudböcker alls på biblioteket. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Fast ska jag vara seriös så tror jag inte det finns några böcker eller ljudböcker alls på biblioteket.

Ja, det var också det jag var rädd för...


   
SvaraCitera

babycheeks:

Ja, det var också det jag var rädd för...

Kolla bibliotekets hemsida om du inte orkar dra dig dit? En timme är inte så mycket för att vara ärlig.


   
SvaraCitera

babycheeks:

Gick ut första året på gymnasiet förra veckan med betyget MVG i engelska A. Min lärare sa att det va på håret men att jag ändå lyckades leva upp till alla kriterier.

Det gjorde du inte, slår vad om att hon gav dig höga betyg för att du är en skötsam ung dam.. Med detta menar jag inte att du sköter studierna, eller det kanske du gör.. Finns ingen rättvisa här i världen, god natt! [sad][cry]


   
SvaraCitera

Om någon mod kissar i byxan av mitt warez-snack nu så ta bort inlägget, men gå in på thepiratebay och sök på e-books så kommer du hitta en massa roliga saker att lyssna på! Du kan ju sitta och mumla/upprepa det som sägs också så du tränar på uttalet.


   
SvaraCitera

Prata med människor som har engelska som modersmål, titta på tv-serier och filmer där de pratar engelska, läs engelska böcker, lyssna på engelsk musik osv.


   
SvaraCitera
Noak_

Kolla på tv. Jättemycket. Prata engelska med dig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu är jag iförsej bara 15 år och kanske inte har så mycket att dela med mig av, men jag anser mig själv som ganska bra på Engelska för min ålder, språk (i all möjlig form, dikter, skriva låtar, dialekter) är en av mina större nöjen, och jag brukar, ofta, eller, nästan konstant ha typ, Engelska mini dialoger med mig själv, leker med olika uttryck och ord som jag kanske inte helt förstår mig på, för att vänja mig vid dom och förstå hur de kan användas. Och var inte rädd för att göra fel, jag använder mig ofta av ett språk som jag kanske inte är helt 100 på att jag behärskar, för att försöka pusha mig själv till mina gränser.

Sen, som alla andra säger, titta på tv, lyssna på Engelska, läs på Engelska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Se på engelska tvprogram, ljudböcker , böcker, kurser, prata engelska med de som kan.


   
SvaraCitera

se mycket på amerikanska/engelskspråkig film och tv, lyssna på amerikansk musik också (kanske inte 50 cent eller liknande dock då uttryck som "ho" och "nigga" har ett begränsat användningsområde)


   
SvaraCitera

Köp en ordbok. Sedan börjar du från A tills du kommer till Z. Varje vecka ska du lära dig 20 nya ord. Lär ju ta ett tag meeeeeen, du kommer garanterat kunna måååånga fler ord. :):):):)


   
SvaraCitera

dazed:

(kanske inte 50 cent eller liknande dock då uttryck som "ho" och "nigga" har ett begränsat användningsområde)

[mad]


   
SvaraCitera